nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 har dere alt av babyutstyr på plass, noe som gjenstår, bare litt osv ?? Vi har det meste på plass av ting & utstyr.Mangler litt smått som noen flere lakner, et par nattdrakter, stelleveske, håndklær... Og så må alt vaskes opp og settes på plass Er jo 6 uker til termin, så tror nok dette er ting vi greier å fikse i løpet av de neste ukene før jeg tar inn årene og slapper av den siste tida før lillegutten vår kommer.
barbabelle Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 5 uker igjen her og alt det vi må ha er kjøpt inn! Men det er bare rot - vasking, møblering, gardiner osv. fikser jeg etter jeg har gått ut i permisjon. Noe må man jo ha å gjøre de tre ukene tenker jeg! Med andre ord: Ingen krise dersom jenta kommer nå, men litt mer komfortbabelt dersom hun venter til jeg har fått ryddet og vasket litt... Jeg har forsåvidt ikke handlet noe som helst til meg selv - så det må jeg også gjøre etter jeg går ut i perm. Ammebh-er og innlegg og diverse slike ting. Men har jo god tid til å fikse det!
Lilja121 Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Er i uke 34, og har på ingen måte kjøpt inn alt. Det viktigste som gjenstår er madrass. Har seng, vogn, bilsete og har kjøpt/arvet nok klær til de første månedene. Arver også stellebord snart. Synes rådene om hva man trenger er så sprikende at jeg avventer litt med mye av det mindre prekære. Klær osv er vasket og ligger klart i skapet. Men barnerommet brukes fremdeles aktivt som lager. Er forresten ikke stresset, heller :-)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 er i uke 33, men føler jeg fortsatt har endel igjen.. eller.. mangler litt diverse ting..som sengekant, laken, badestamp og matte til toppen av stellebordet.. må nok også ha litt mer av diverse klær..og har ikke kommet fram til om vi skal kjøpe barnesete enda.. men tar d litt som d kommer.. satser på at lillegutt holder seg i magen en stund til, så jeg får tid til å gjøre alt klart:)
mamarama og lille banan Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 hei! jeg er 33+0 i dag, og det aller meste er på plass nå. jeg har til og med vasket klærne og lagt de i kommoden. senga er satt opp og redd opp - men det var fordi vi skulle passe tantebarnet mitt....men er nok en flittig redebygger! mangler å hente stellekommode og vogn hos svigers og bilstol hos bfs arbeidsgiver. ammetopper har jeg ikke kjøpt - men er usikker på om jeg skal gjøre det. ellers mangler det vel bare et par håndklær til babyen og bringebærkapsler til meg godt å vite at ting er på plass, vi har en veldig travel tid i møte, med salg av leilighet og oppussing av ny pluss flytting, så derfor har jeg vært tidlig ute.
LilleLykkeMor Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Har 6 uker til termin i morgen, og jeg mangler en del "småting". De "store" tingene er på plass; vogn, seng, barnesete etc. Men må ha noen klær, nesten alt jeg har er 62 cm. Og har ikke noe stelle/bade-ting, bleier, eller noe av det jeg skal ha med på sykehuset... Jeg begynner å bli litt stressa, så må bare komme meg i butikkene:-)
ChellBell - har født! Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Ja, det meste er på plass nå. Mangler babycall, saueskinn, bilsete og bleier
Sina med Sprellings Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Jeg er 33+3. Det meste begynner å bli klart, med unntak av litt klær, bleier og olje og stellekrem. Holder på å vaske alt av klær, tepper og sengetøy nå. Det er så koselig:))) Kommer sikkert til å kjede meg de siste ukene når alt er klart, men hvis hun bestemmer seg for å dukke opp litt tidlig er det deilig å tenke på at alt er i orden. Er heller ikke i toppform nå, så jeg er glad jeg slipper å stresse rundt i butikker.
Mamman til Ovedie Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Er i uke 35.. holder på med siste finpuss på barnerommet. Gjenstår å få inn møblene , rullegardin, gardiner lamper og bilder på veggene :-) Kurven som tulla skal sove i de første månedene er satt til svigermor som skal fikse opp og sy nytt trekk og himling :-) Ellers har vi akkurat vært på UL og skjønte da at vi likevel ikke var helt ferdig med klesinnkjøp. Hadde egentlig ikke tankt å kjøpe noe særlig i str 50.. Men denne tulla kommer ikke til å veie spesielt mer enn 3000 gr så vi trenger litt i små str da.. Har ellers i massevis av alt annet. Må kjøpe stellematte og vaske klærne.. Men det er jo sånn som jeg kan pusle med den siste tiden slik at dagene går litt fortere :-)
2 gutter og 1 jente Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 jada, det meste er jo i hus. hadde jo det meste da siden vi har en liten kar allerede. men måtte kjøpe ny sprinkelseng med tilbehør da siden storebror må ha senga si litt til. også har vi kjøpt ei søskenvogn. så tror nok vi har det vi trenger, meeeen har jo igjen å vaske alt da. det er jo ganske fort jort egentlig, så kommer nok til å fortsette å utsette det litt til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå