Gå til innhold

Inspirert.........Vekt og kropp......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i et tidligere innlegg her at noen syntes at kona til Pierce Brosnan var feit, mens andre syntes hun var frodig og flott. Jeg synes hun er nydelig, flott med frodige damer:o) Jeg hadde ikke turt å gå i bikini på stranda og jeg er ikke fullt så kraftig som henne;o) hehe

Men, det jeg lurer på da er følgende...... Når er man "feit"? Er jeg, med mine 169cm og 75kg "feit"? Lr må man over en viss kilogrense? Jeg synes jo ikke at jeg selv er "feit", men i noens øyne er jeg kanskje det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt*

Skrevet

Man kan ikke si at den og den vekten er feit, at veier man f.eks over 80 kg er man feit. Fordi det er jo forkjell på om en på 150 og en på 180 veier det.

Dessuten tror jeg vi alle definerer det veldig forkjellig om man er feit eller ikke. Liker ikke ordet feit jeg, høres grusomt ut. Bedre med stor, tykk eller lubben.

Skrevet

Det er vel en subjektiv mening, når noen anses som "feit". Du kan ikke kun gå etter høyde og vekt; kroppsfasong og sammensetning muskler/fett spiller stor rolle for hvordan man ser på en person.

To stk med lik høyde og vekt kan se ganske forskjellige ut, og den ene kunne bli kategorisert som sunn og veltrent, mens den andre ville blitt sett på som "feit".

Med andre ord: Intet fasitsvar ;o)

Skrevet

Kommer helt an på personens bygning osv. Jeg er 1.69 og kler ikke å ha noen kilo for mye. Mens andre kler å være frodige. Da jeg veide 75 kilo så følte meg meg "tjukk". Men smaken er som baken, noen mente jeg kledde frodige former også..... Uansett så har jeg falt ned på normalvekta på 60kg. Jeg har forholdsvis spinkel bygning.

Så for to personer som er like høye kan 75kg være helt ok på den ene og totalt feil på den andre...synes ikke det går så mye på vekt, men kansje mest på mål, muskelmasse osv.

Legger til at da jegt veide 75kg så hadde jeg akkurat vært igjennom et tøft svangerskap, som på toppen var tett på mitt andre svangerskap ( hadde da fått nr 3), muskelmassen var på bunnivå og jeg var rett og slett pløsen og i elendig form.

Hadde kiloene vært på en veltrent versjon av meg med fast hud da så hadde det trolig vært noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...