Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Bare lurte på om det ikke er farlig for barnet at mor går uten mat og vann 16 timer hver dag under graviditet.. Kjenner gravide som gjennomgår ramadan nå, og jeg stusset litt over at fasten skal gjennomføres til tross for graviditet. Er det folk som vet noe om dette, eller noen som gjennomfører ramadan under graviditet her inne? Bare nysgjerrig på hvordan det er..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Er ikke gravide fritatt for ramadan da?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Det trodde jeg, men tydeligvis ikke. Ammende er fritatt, og kvinner i menstruasjon. Syns det var så rart med tanke på det kroppen må gjennomgå under så lange perioder uten mat. Det er jo i alle fall en påkjenning i begynnelsen av fasten skulle man tro, når kroppen ikke er vant til det nye spisemønsteret enda..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 jeg er muslim og er alltid blitt fortalt at gamle, syke mennesker, ammende, gravide og kvinner som har mens er fritatt fra fasting. det er bare tull at de faster, det gjör de i så fall på eget initiativ!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Man er fritatt fra faste naar man er gravid og ogsaa naar man ammer. Jeg er muslim selv og faster ikke, har aldri hoert at man maa faste ved sykdom, graviditet etc.....
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 de spiser og drikker om natta i steden for om dagen. Vanligvis spiser man om dagen ikke på natta, dset blir ikke så stor forskjell for barnet i magen når mamma spiser gjør det vel?
Gjest Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Saa vidt jeg vet trenger man ikke faste som gravid dersom man blir sliten av det, saa jeg tviler paa at gravide faster om det gaar paa helsa loes En vennine av meg valgte for eksempel aa faste halve dager da hun gikk gravid, for det var det som var forsvarlig (hun var langt paa vei).
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Da er det vel forskjellig praksis. De jeg kjenner faster også under graviditet, så jeg trodde det var en generell regel. De fleste regler har vel rom for individuell tolkning.. Hun som er gravid nå skal gjennomføre fsten, det var derfor jeg spurte om det medisinske. Ville ikke spørre henne om det siden jeg ikke ønsker å blande meg opp i hennes faste. Når det kommer til å spise på natten istedetfor om dagen, så tror jeg ikke at det er helt det samme for kroppen som det ble nevnt over her. Man er aktiv i løpet av dagen, og 16 timer i aktivitet uten mat og vann er lenge. Men jeg regner med at de som faster passer godt på seg selv, og kjenner kroppen sin. Jeg bare var nysgjerrig rent medisinsk. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå