Gå til innhold

snupp@ med nr 3:)

frøkendings *fødeklar!*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det med deg på kontrollen i dag?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Gikk "bra" det. Ikke snakk om igangsetting:( Fortsatt stor, men ikke kjempestor. Han sa at fødselsvekten ville ligge på litt over 4kg. Det skulle jeg klare sa han. Prøvde meg på å være litt sytete ang ondter og kvalme, men hjalp lite. Legen sa at jeg har fått to barn før og har ikke hatt problematiske fødsler så jeg må bare smøre meg med tålmodighet.

Tok en urinprøve også, var L+1 og litt eggehvite, da ville de måle blodtrykket mitt og og det var 140/70. Ingenting å bekymre seg for sa de.

Legen sa at de likte ikke å sette igang fødsler hvis ikke det er nødvendig, noe jeg egentlig vet og forstår, men har ikke lyst å forstå.

Fikk ny time der på termin, forstod det sånn at hvis jeg ikke hadde fått innen den tid skulle jeg slippe å gå noe særlig over tiden iallefall. Det var no positivt da.

Noe nytt med deg da??

Skrevet

Hei!

Okei, ja 4 kg er jo ikke uvanlig stort i dag, så det går nok fint tenker eg:)

Skjønner godt at du er lei, men min erfaring sier også at det beste er om ting skjer naturlig:) Ble satt i gang med 1. frøkena...laaang laaang fødsel, så eg har ikke noe god erfaring med igangsetting.

Med meg går det fint, bedre enn de siste dagene iallefall. Har vært på 2 behandlinger hos kiropraktor nå...har noen låsninger i bekkenet som han knekker opp igjen...pluss noe muskulært i sete muskelen på ene siden...åååh det gjør vondt det gitt! Han trykker og gnir, er faktisk blå etter 1. behandling mandag! he he Men kjenner at det hjelper og det er det viktigste!:)

I morgen er det svangerskapskontroll, gleder meg til det!:)

Skrevet

Hallo Snupp@..

Det var godt å høre at babyen ikke var så kjempestor som fryktet..

4 kg kan vi leve med. Om min baby "bare" er 4 kg så blir jeg veldig glad.

Kjekt å høre at du blir fulgt opp videre opp på KK.

Til Frøkendings..

Jeg har slitt med bekkenet ganske lenge nå, fra uke 12..

Jeg kan anbefale akupunktur på det varmeste. Har hjelpt meg utrolig mye.. Selv om eg var ganske så skeptisk til det i utgangpunktet.

Skrevet

Hei på deg beibiimagen:)

Takk for tipset! Faktisk så var det ei dame som var akupunktør som var med å observerte den siste kiropraktor timen min...litt artig! Blir nok bare mere og mere sambarbeid innen de forskjellige alternative behandlingsformene også.

Eg har sverget til kiropraktor etter at eg fikk mitt første barn...ble så sykt dårlig i ryggen, og legene på sykehuset mente det var enten akutt lumbago eller isjias (som mange kan få etter fødsler) og ba meg reise hjem å spise smertestillende! Noe eg selvfølgelig hadde store kvaler med å gjøre siden eg ammet en iten baby. For å gjøre en lang historie kort....eg ble dårligere og dårligere, klarte ikke ta meg av babyen, ble til slutt innlagt på nytt sykehus og klarte på det tidspunkt ikke å gå lenger. Brukte 2 timer på å snu meg i sengen... Overlegen og andre leger på ortopedisk så på røntgenbildene og klødde seg i hode! Veldig betryggende liksom.

Fikk med meg røntgenbildene og henvisning til kiropraktor, han fant ut av det bare ved å gløtte på bildene! Eg hadde fått vridninger i bekkenet og i ryggraden under fødselen...og disse hadde forplantet seg videre oppover ryggraden....og kiropraktoren fikk meg fra rullestol og syke smerter til å gå igjen og smertefri:)

Å dette ble himla langt og selvsentrert he he Men også litt viktig info dersom noen får store ryggplager etter fødsel!:)

Håper dere har en fin dag jenter!:) Eg skal på svangerskapskontroll om et par timer, gleder meg litt til det, spennende nå mot slutten!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...