Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 At dere er gravide? Og hvordan skal dere fortelle det? Jeg har lyst å fortelle det på en morsom måte. Min mor kommer på besøk om 2 uker ca. Og da er jeg bare 7 uker på vei, men føler jeg ikke kommer til og klare å skjule det siden hun skal bo her. Så hun blir den første i familien min som får vite det. De andre hadde jeg tenkt og fortelle det til når jeg er rundt 12 uker. Ellers så er det 2 venninner som vet om det da. Må ha noen å snakke med, hehe. Og selvfølgelig min samboer vet det, han var den føste...
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 finnes masse videoer på youtube om akkurat dette,så søk der litt... *body med skrift pakket inn *legge en bakebolle i ovnen og si at det er noe som bakes(legg en smokk,eventuellt testen i bakebollen *en rosa og en blå sko pakket inn *ul bilde ja det var de jeg kom på i farta
Ms.Smith Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Når det blir min tur har jeg planlagt hvordan jeg skal fortelle det... Begge bestemødre skal få hver sin pakke. Inni pakken er det et nøste (eller fler) og en oppskrift på babyklær! Gleder meg allerede, og jeg er ikke gravid en gang! hehe! Kose deg!
Thessa og Bebbis Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Jeg må fortelle mamma på fredag, da skal jeg til henne! Jeg holder jo ingenting fra henne uansett da! :-) Ellers vet to venninner, en kollega og samboeren min det! :-) er 5 uker
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 3. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2008 Vi tenkte jo på å ikke fortelle noen om det før vi var ca 12 uker på vei, men vet ikke om jeg klarer holde det inne så lenge. Snakket med faren min og min bestemor på telefon igår, og det datt nesten ut av meg, men heldigvis klarte jeg å holde det inne. Jeg skal pakke inn graviditetstesten min og gi den i gave til min mor Med en liten lapp der det skal stå noe lurt på
♥♥♥ Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Etter to SA hvor vi har vært reserverte med å fortelle, så er denne graviditeten en godt offentlig hemmelighet. Ble sykmeldt fra dag 1 også, så da var det litt trøblete å holde alt hemmelig. Foreldre og svigerforeldre fikk beskjed så snart testen var positiv denne gangen. Godt å ha noen å støtte seg til dersom det skulle gå galt igjen. Er nå 10+3, og sett hjerte slå på UL, så tror på en baby denne gangen...
charlie2880 Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Unnskyld meg,men er det ikke litt uhygienisk og ekkelt å gjemm på en graviditetstest. Må jo begynne å lukte etterhvert. Nei æsj, også å gi den bort i gave:-) uff. Jaja,hver sin smak. Jeg ville ha tatt et bilde av testen istede..... Lykke til iallfall..
gravid igjen :) Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 har hatt min test liggende i nesten 3 år. den lukker da ikke i det hele tatt. går så fint att
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 3. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2008 Hehe, har en til ubrukt liggende Som jeg skal ta dagen før tenkte jeg Kjøpte en pakke med to tester, men det trengte jeg visst ikke, hehe. Dessuten er det jo hette på den Liggende i 3 år, jøss, jeg har tatt bilde av min teste jeg da Holder de seg så lenge? Trodde kanskje krysset falmet.
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 3. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2008 Og en annen ting, det er jo ikke sånn at hun skal beholde den, hehehehe, skal legge den i en eske, og når hun åpner den ser hun testen uten å måtte ta den opp Tenkte det var en morsom måte å fortelle det på
høno71 Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 Hei! Vi har 2 barn , 4 og 7 år og erklært i årevis at nå er vi ferdige..... Har gitt bort vogner, stellebord, vippestol, klær , ja alt(!) til min manns søster.... Tror ingen vil mistenke at vi skal ha en til.....vil prøve å bevare hemmeligheten lengs mulig denne gangen=)
Frk Vims Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Jeg vet ikke enda! Gruer meg egentlig litt til å fortelle foreldrene våre det - innbiller meg at de synes vi har nok med de tre vi har ja! (De er 10, 8 og snart 3 år).
Fru_HK Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Jeg skal også fortelle det til mamma på fredag (mens to veninnder og mannen min vet det allerede)! 4+3 i dag (muligens lengre, jeg er ikke heeeelt sikker)!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 Jeg har fortalt det på jobben,til et par venner og til mamma... Men vil fortelle det til resten av familien når vi feirer jenten vår sin 2-års dag i slutten av september,om jeg klarer å holde meg så lenge. Da har vi vært på en ny ul og sjekket at ting er ok
syddihodet Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 Jeg/vi har ikke fortalt det til noen enda (er 8+6 ca). Skal på UL i neste uke, så mulig vi forteller det til nærmeste familie når vi har sett at alt er bra. Men mest sannsynlig kommer vi til og holde hemmeligheten for oss selv ei god stund til. Problemet er at jeg er så kvalm og i dårlig form for tiden at jeg ikke tør og være i nørheten av flk i "frykt" for og bli avslørt
ME :) Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 Forrige gang fortalte vi d til besteforeldre etter 6 uker og alle andre etter 12. Denne gangen kom mamma på besøk 10 min etter vi hadde tatt testen , så hun vet d.4+4 i dag. Skal nok si det til de nærmeste vennene og familien rett etter vi har vært hos legen for å virkelig få det bekreftet. D blir kanskje i neste uke. Skal si det til bestevenninna mi til søndag, da. Skal være fadder for datteren hennes som døpes til søn, og sier d når vi går (sånn at babyen får sin dag uten at jeg skal stjele noe oppmerksomhet)
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 4. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 4. september 2008 Jeg er veldig usikker på når jeg skal fortelle det til familie og venner. Imorgen skal jeg på kino med to venninner, så vil de at vi skal ut og drikke øl etterpå. Tenkte å si at jeg har tidlig vakt på jobb på lørdag. Vil ikke fortelle de enda, føler jeg vil fortelle min familie først. Har fortalt det til to gode venninner allerede Klarte ikke holde det tett for de, hehe.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 5. september 2008 #18 Skrevet 5. september 2008 Jeg er ganske sikker på at om man venter de 12 ukene fordi man er redd noe skal skje, OG man skulle være uheldig å miste da, så kommer man til å fortelle om det uansett. Er det meningen at den lille ikke skal komme til verden, så spiller de 12 ukene liten rolle. Har ei venninne som ventet. Hun fortalte det sist til jobben sin. Og samme dag mistet hun . Det var ETTER de 12 ukene, så for MIN DEL...... Deler gleden og nyheten med familie og venner med en gang:) Var 4 uker da jeg fortalte det...
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 5. september 2008 #19 Skrevet 5. september 2008 Vi klarer ikke å ti stille. Sa med en gang at denne gangen skal vi holde det for oss selv ei stund. Ja..... Etter 4 dager var besteforeldre og tanter informert! Etter ei uke visste 2 vennepar det! Stadig noen nye som vet det, så måtte passe på å informere oldeforeldre i går så de ikke hører det av andre Dessuten ser jeg veldig gravid ut og har gjort det fra 4.-5. uke Junior er bare ett år og med ett keisersnitt og slappe (+utrente) magemuskler så ble det en babykul så fort svangerskapshormonene gjorde seg gjeldende. Flere av de som har fått vite det har tenkt på om jeg hadde gravid mage før jeg fortalte det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå