Gå til innhold

Er minipillene like sikre som p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livredd for å bli gravid igjen :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man bare husker å ta dem til ca riktig klokkeslett så er de vel det, vanlige ppiller har man jo litt lengre "tabbetidsperspektiv" å ta dem på.

Skrevet

Okei:) Takk for svar!

Skrevet

Hvis du er livredd for å bli gravid, ville jeg heller satset på hormonspiral. Inneholder samme hormon som cerazette, og er en del tryggere - nå husker jeg ikke prosenten for cerazette, men hormonspiralen skal være 99% sikker.

Skrevet

Uff, får helt noia da jeg hører ordet spiral :o

Har ei venninne som ble gravid med det også, så frister lite...

Satser på minipiller før jeg går over til pearly;)

Skrevet

hva med vanlige p piller? kan være vanskelig å ta til samme tidspunt hver dag..tenker hvis man er ute,kommer hjem senere enn planlagt osv.

Skrevet

Hvis du skal gå på minipiller er i hvert fall cerazette mye sikrere enn conludag. Spesielt fordi du har 12 timers glemmemargin med cerazette, og at den slår ut eggløsningen. Det gjør ikke conludag i like stor grad, og conludag må dessuten tas på samme tid hver dag.

Skrevet

Jeg ammer så vanlige p-piller er vel utelukket? Hmmm, har hørt så mye dritt om cerazette så var egentlig innstilt på å få conludag...Får sette på alarm på mobilen slik jeg husker de da:))))

Skrevet

Du bør unngå vanlige p-piller ja. Sikkert lurt med alarm ja:-)

Jeg hadde ingen bivirkninger i hvert fall med conludag.

Skrevet

cerezette er faktisk en p-pille som kan brukes når du ammer. i sverige er man veldig fornøyd med denne p-pilla og den har mye lavere nivå av østrogen enn andre p-piller, noe som har vist seg å være meget positivt. jeg skal prøve cerazette nå, da spiral er utelukket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...