MammaCecilie Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Denne er vel mest til de som har født før. Når fødte moren deres og når fødte dere første gang? Moren min måtte bli satt igang 14 dager på overtid med både meg og broren min, håper ikke det skjer med meg! Har virkelig ikke lyst til å gå på overtid...
mamma til 2... Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 min mor har født 3 uker før termin hver gang, jeg fødte på termindatoen.. hun hadde også svangerskapsforgiftning alle gangene (4) , mens jeg har vært frisk som en fisk.. ikke sammenlign deg med noen, alle graviditeter og fødsler er forskjellige...
2 gutter og 1 jente Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 mamma gikk over med oss alle tre... jeg ble igangsatt 16 dager over termin med førstemann, og regner med å måtte gå over denne gangen også. Søsteren min fødte begge sine på termindatoen faktisk, så det er nok bare jeg som har vært så heldig å arve overtiden fra min mor!
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Moren min fødte to barn på termin, med +/- 2 dager. Jeg fødte første 2 dager før termin, og håper på termin med andremann også.
shari_z Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Min mor gikk over termin med alle oss 3, men både jeg og søstrene mine har født alle våre barn før termin. Lillesøster har fått sine 3 barn to uker før termin, storesøster har fått sitt 5 uker før termin, og jeg har fått 10 og 4 uker før termin - men håper jeg går til termin denne gangen - eller i nærheten! Har sååå lyst på oktober-barn. :-)
barbabelle Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Det er visstnok veldig vanskelig å forutsi når fødselen skjer på bakgrunn av arv ettersom de ikke vet hva som setter igang fødselen - er det kun avhengig av mor eller er det faktisk babyen som setter igang ting når den er ferdig? Har lest at det blant annet avhenger mye av når de vordende foreldre ble født, og ikke så mye av når moren min eller moren hans fødte hvis du skjønner. Altså at det er genene i babyen det kommer an på... Men her er det jo mange som mener mye forskjellig!
gutteklubben grei Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Ja mine svangerskap og fødsler har vært som moren min sine... Gått over tiden og laaaange fødsler.. Det går i familien :-)
**Marge Simpson** Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Jeg spurte legen min om det siden moren min fødte meg 3 uker før tida og søsteren min 2 uker før tida. Han sa at det til en viss grad var arvelig. Jeg venter mitt første barn, så jeg vet ikke helt for min egen del, men søsteren min fødte sine to barn før tida, så det stemte for henne, i hvertfall. Likevel må en nok forvente en viss variasjon siden når man føder avhenger av så mange forskjellige faktorer, men det kan være greit å ha i bakhodet.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Men så må en jo ikke glemme at du har gener fra din fars side også... om ikke han ar født noen så har jo han blitt født av sin mor.... Min mor har fått både før og lenge over tid.... jeg har fått begge mine på termin. Min mor ble veldig overrasket over hvor raskt begge mine fødsler gikk.... hun hadde ikke vært i nærheten av så kort tid jeg brukte i forhold til noen av hennes.
Mamma*til*3 Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 Min tante, mammas søster, fødte 3 uker før termin med sine to, mamma har fått rett før termin 3 av 4 ganger, den siste, attpåklatten kom til termin. Selv fikk jeg nr 1 i uke 38, og nr 2 kom 4 uker før termin, mens min eneggede tvillingsøster fikk nr 1 fem dager før, mens nr 2 kom på overtid, 2 uker! Så hvis det skulle være veldig arvelig, skulle vel hun født før tiden med begge sine....
ajate *høygravid* Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 Min mor, meg og min søster har født tett på termin datoen. Men når det fødslene har min søster og jeg vært forskjellig. Jeg ligner fysisk mer på min mor og kanskje er det derfor jeg også er en som føder laaangsomt Aner ikke om det går i "arv", dette er sikkert forskjellig fra person til person.
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 Mamma fødte oss begge på overtid, og var frisk som en fisk under begge svangerskapene. Jeg fikk førstemann 4 dager før termin - og håper også Mini skal komme litt før:-) Jeg har vært sykemeldt store deler av svangerskapet både denne gangen og sist gang pga plager som kvalme, bekkenløsning, høyt blodtrykk. Har i tillegg voldsomt med halsbrann og leggkramper. Så her går det i alle fall ikke i arv!
Mamman til Ovedie Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Jeg var på UL i går og stilte dette spm til fødselslegen. Fikk til svar at det er over 60% sjans for at man "arver" svangerskap og fødsel av sin mor.. Men at man også må ta i betraktning gener fra fars side i forhold til barnets størrelse. Min mor har født fire barn; 3 gutter og en jente. Så langt i svangerskapet har jeg hatt det temmelig likt hvordan hun hadde det da hun gikk med meg. Og jeg venter ei jente. Grunnes så mye likheter har jeg fått beskjed om å ta det med ro og ikke reise langt av gårde disse siste ukene. Min mor har nemlig født alle sine barn 3 - 4 uker før termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå