Gå til innhold

Holde hodet??


connie79 er 2barnsmor:)

Anbefalte innlegg

Damian har rundet sine 3 mnd...(31 august) og han holder hodet helt greit. Men vingler litt fremdeles. Han hater å ligge på magen så det er minimalt han løfter hodet der. Vi trener på å ligge på magen hver gang han er på stellebordet og ofte på gulvet. Men i korte intervaller. Holder alle de andre Mai barna hodene selv??? Jeg vet at det skiller nesten en mnd. på mange av dere og oss, men det hadde vært veldig greit å vite når deres barn holdt hodene selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Gutten vår er født 19 mai og har vært sterk i nakken hele tiden, så han har holdt hode med litt vingling siden han var 2 mnd. Nå holder han det helt selv, ligger også på magen og titter rundt seg. Det skal nevnes at det ikke alltid har vært ( eller er) like stas og ligge sånn, men ettersom han blir sterkere blir det mer okey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Frøya har vært veldig sterk i nakken fra fødselen egentlig, og har nå holdning som en dronning, hun elsker å stå på bena & se seg rundt. Er ikke så glad i å ligge på magen da, men har kjøpt sånn lekespeil som hun ser seg i & det er stor stas :)

Unger er jo så forskjellige, så det kommer nok etterhvert, kanske han bare er et bedagelig vesen, som ikke har det så travelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min kan heller ikke fordra å ligge på magen. Legger han på magen på stellebordet noen ganger for å trene litt, meen tar bare noen sekunder før han vil opp. Han holder hodet selv nå, men det vingler litt da;) Hvis jeg holder han med ryggen mot magen min på en måte så han ser utover går det fint, men når han "sitter på armen" må jeg ha en hånd klar til å ta i mot, tilfelle han plutselig vingler eller kaster på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gutt som snart er 4 mnd har lagt på gulvet og løftet hodet rett opp siden han var litt under 2 mnd. han vinglet litt helt istarten og holdet det ikke sånn veldig lenge. men nå kan han ligge i evigheter... ligger og ser og ser. tar på lekene osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å få se på seg selv i speilet er helt suppert. kan ligge lenge på magen når det står et speil forran :-) Ellers elsker han å fly, kroppen her helt strak og hodet holdes høyt ( en liten verdens beste verdensmester) bare propellen som mangler. Trener ofte på spisebordet vi, mye morsommere å trene når noen sitter vedsiden av å lager morro. Han har holdt hodet selv lenge nå, fra han vår ca 1 1/2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Dette er fra barn til barn, så det er ingen fasitt på dette.Jenta her har vært ivrig hele tiden med å løfte hode og det har heller ikke vært vanskelig å legge henne på magen. Du må ikke bekjymre deg, hvis det er det du gjør :-) Kan fortelle deg om min første datter som nå er 14. Jeg fikk henne 14 dager før en annen bekjent (Z) av meg fødte. Min datter var ganske tidlig ute med å snu seg og krabbe osv. mens jenta til Z var sent ut med disse tingene. Hun krabbet ikke i det hele tatt, hun begynte å gå så å si uten å stabbe så mye ved salongbordet som mange barn gjør en periode. Piken min snudde lekekassen opp ned og skubbet den framom seg mens hun gikk og holdt seg i den, fra hun var ca 8 mnd, men gikk ikke uten hjelp før hun var ca 13 mnd. Så alt dette er fra barn til barn :-) Men det er jo moro å høre om når de andre barna gjør forskjellige ting også, men ikke sammenlign med din egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...