-Lykkelig-med junispirer Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Hei jenter Jeg og min samboer var i dag til en samtale med en gynekolog for å se om det var noe vi kan gjøre siden dette drøyer litt (10pp). Han spurte meg om min syklus, som er veldig stabil, og sa da at sannsynligheten for at jeg da ikke har el er svært liten. Jeg fortalte ham at jeg hadde forsøkt eltester forrige pp, selv om jeg egentlig var ganske sikker på at jeg vet når jeg har el. Da svarte han DROPP TESTENE!!!! Jeg ville teste for å se om jeg hadde rett ang el, og fikk ikke utslag den perioden jeg testet, ble selvsagt stresset. Han fortalte meg at disse testene ikke er så nøyaktige som man skulle tro, og at det heller medfører ytterligere stress når de da ikke slår ut. I våre ører hørtes dette fornuftig ut, så her blir det ikke mer testing. Tipset han gav oss. Prøv å vri tankegangen til at det ikke passer å bli gravid akkurat nå. Her i gården passer det egentlig dårlig de enste månedene fordi vi gifter oss neste år, så kanskje dette vil virke for oss. Ble langt dette, men da fikk jeg luftet noen tanker.
Heleneharepus Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Vi bare underbygge svaret legen din ga ang tester.... Jeg har brukt EL tester 1 gang. Bare for å prøve....... Den slo ALDRI ut. Ble litt deppa og tenkte at "nei da var det vel ikke rart at jeg aldri ble gravid..."hadde da prøvd nesten et år. Jeg var unormal :-( MEN- mensen kom aldri. Tok en graviditetstest, og ja - den var POSITIV!!!!! Skjønte ikke noe jeg - jeg hadde jo ikke hatt eggløsning.... Moralen her - ikke stol blindt på disse el testene. Hos meg stemte det ikke. Lykke til!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Jeg fikk samme svar som deg, fra gynekologen min: "Ta høsten til hjelp, gå hjem og kos deg og kast alle testene i bosset. Det kommer når det kommer!" Jeg er for så vidt enig. Er nå en uke siden mensen og jeg har faktisk klart å la være å teste etter el. Haha, er forøvrig usikker på om jeg slapper av så mye som gynekologen vil....:-D
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Men, det har alltid klaffet for oss når vi har testet med Clearblue sine digitale EL tester. De vanlige testene er vanskelig å tyde synes jeg. Og jeg testet ut det at da gjaldt det å ha sex dagen etter EL testen hadde slått ut (den digitale). dette var for oss, tror mannen sine celler dør litt raskere, vi testet cellene hans når vi prøvde på nr 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå