Trollkatt Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg har egentlig alltid vært motstander av at barn har egen tv på enten lekerommet eller soverommet. Men nå har jeg visst snudd litt... Synes jo det er greit om de ser på film innimellom, og etter hvert spiller Nintendo e.l. Da tenker jeg at det må jo være best om de har en egen, liten tv som er deres, så kan jeg f.eks se på egen film på stuetv-en. Eller nyheter eller hva som helst. Har deres barn egen tv, og når fikk de den i så fall? Og hvor står den?
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Begge barna mine har tv på rommet, aldri skjønt den greia at de ikke skal ha det.... den tregs jo ikke å brukes 24 timer, 7 dager i uka...hehe:) Men greit å ha, vist de skal spille spill eller se film, så slipper jeg alle disse ledningene her nede på stua...
metaMORfose Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Det spørs jo hvor gamle de er. Er de tenåringer så er det annerledes, synes jeg. Men et barn på 4-5-6 år, helt opp til 10-11 egentlig, bør ikke sitte på rommet sitt og se tv/film alene, sånn jeg ser det. Vi har en ekstra tv i et tv-rom i det vi kaller ei loftsstue. Det hender gutten på 9 får ha den tv'n inne på rommet for å spille Nintendo eller Playstation eller hva han har, med venner på en regnværsdag og søsteren også har besøk. At voksne og barn sitter i hvert sitt rom og ser tv/film er ikke det jeg kaller å være en familie. Er fryktelig rigid på det punktet. )))
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Eldstemann hadde "egen" tv fra han var ca 5 år til han var 7 år. Da tok vi tven og playstationet ut av rommet hans fordi han nektet å rydde, og rot og playstationet lå om hverandre på gulvet. Nå har vi en tv i tv stua i kjelleren og en tv i stua oppe. Playstationet står i kjellerstua, og der får ungene også se på dvd filmer av og til. Var veldig greit i går når det var bursdag. Vi har forøvrig en tv til som vi ikke bruker, men han får den ikke på rommet sitt.
ana baroma Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Vi har en Tv, og den står i stua. Kunne sikkert plassert en kasse inne på rommet til guttungen, men vi forsøkte - noe som resulterte i at han ville heller være der enn sammen med oss. Så da vi skulle ha parabol, så ble det bare ei kasse her i heimen:) Nå blir det lite TV og mer aktivitet sammen.
~~DoraDora~~ Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Enig med H@ppy... jeg:) De blir ikke asosiale dersom vi foreldre setter grensene for hvor mye tv skal være i bruk. Mine gutter er utrolig aktive. De er ute og leker hele dagene, og da synes jeg det er helt i orden at de roer seg ned på hvert sitt rom en gang i blant. de har også behov for litt privatliv, og så har de jo egne favovritt tegnefilmer de ønsker å se. Og så er det jo ekstra greit når det er ordentlig ruskevær:)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 akkurat... mine er også aktive, og ikke de som sitter mest stille på rommet sitt å ser på tv, når de gjør det, er det nesten luksus... men hadde de blitt sittende der oppe dag ut og dag inn, så hadde nok tv forsvunnet, men slik er det altså ikke... den blir brukt f.eks når det er dårlig vær og kamerater er på besøk etc.. når noen har hatt tv på rommet siden 3 års alderen, så er ikke det noe stort som må brukes hele tiden....
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Jeg syns det er unødvendig. Jeg mener det skaper en slags "uro" på soverommet. Vi er heller ikke så opptatte av tv vi voksne så vi klarer fint å dele hittil;-) Jeg er heller positiv for egen tv stue, men ikke tv på soverommet...På soverommet skal man sove,ha ro og balanse.. er opptatt av Feng shui da, så er kanskje litt hysterisk;-)
Regnbuens barn™ . Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Ja der ble jeg anonym og gitt;-)
1prinsesse+1i magen Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Er i utgangspunktet enig i at det er en negativ ting med tv på rommet, men da vi flytta for 3 mnd siden fikk likevel lillemor(snart7år) en liten tv på rommet og dvd spiller. Hu har ingen kanaler, og har ikke playstation e.l. Så tv`n var utelukkende til å se en film nå og da, hvis det er ordentlig ruskevær eller hvis en ikke er i form, men tv`n står fotsatt ubrukt etter 3 mnd, den har ikke blitt skrudd på engang. Og da mener jeg at lillemor vet å prioritere, skole, lek, fritidsaktiviteter, venner og familie går foran, og da syns jeg det er greit med tv på rommet. Men så har vi rake motsetningen hos naboen, som har skaffa de to småjentene sine hver sin tv for å slippe bråk og for å slipe å aktivisere de, enten er de ute å leker på eget intiativ eller så ligger de inne med en haug med kanaler og velge mellom, de er ikke med på noe på ettermiddagene, og hele familien bruker ettermiddager og kvelder til å se på tv, på hver sin plass..4 familiemedlemmer og 4 tver. Det er sykt spør du meg!
~**nuttis**~ Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Helt greit,man må jo begrense tv titting og spilling,man følger jo med på hva ungene gjør på rommet sitt;-)
Mille** Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Jentungen har en liten tv på veggen som hun egentlig ser lite på. Pleier å se på film sammen med venninner innimellom på den, syns det er veldig kjekt jeg. Fikk den for 1 år siden, hun er 10 år nå. Hun har også en gammel nintendo også på rommet sitt, den blir ikke mye brukt den heller. Vi bruker forresten å ha tv`n hennes i campingvogna når vi er på ferie.
Trollkatt Skrevet 4. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. september 2008 Huff, det hørtes særdeles kjipt ut å være barn i den familien. Hos oss er det film om noen er syke, eller hvis alle er skikkelig slappe og været suger og alle er tiltaksløse. Og det synes jeg skal være lov noen ganger. Vi leker med ungene stort sett hele tiden, og finner på andre ting enn å se på tv. Så hvis det blir egen tv til barna her, er det bare til "nødbruk". Pluss at en del forskning sier at dataspill o.l kan være bra for barn, da. Konsentrasjonsevne, koordinasjon osv. Var utrolig morsomt da vi var på besøk hos noen venner som har Nintendo eller hva det er, og de spilte Rock Star. Ungene mine, altså. Var da jeg kom på at det kanskje hadde vært gøy for dem med noe sånt. Men det spetakkelet orker jeg ikke i stua.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå