Gå til innhold

Off, begynnr å bli bekymret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 34+5 uker! Har aldri kjent spark oppi magen, aldri noe i ribbebeina. Bare nederst i magen eg kjenner masse liv :) Hvordan ligger babyen da? seteleie? ka tid pleier de å snu seg? må vel snart skje?! er førstegangs fødende, så blir vel keisersnitt viss det sitter i seteleie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ligger han i seteleie? Min gjorde det. Min sparket aldri oppover. Nå er han snudd da (uke 37, snudd manuelt) og sparker mest til siden.

Nå kjenner jeg veldig godt hva som er rumpa hans oppunder ribbeina mine (39+0 i dag). Før kjente jeg veldig godt hodet oppe ved ribbeina. Det er som en liten bevegelig kokosnøtt.

Det er ikke noe å stresse for, ring og si at du mistenker seteleie, så tar de en ultralyd, og du får evt tilbud om å snu han. Det var gjort på et sekund og ikke noe problem i det hele tatt faktisk.

Skrevet

Kjenner også spark påsiden i magen, men er liksom nede i magen, så eg trur den sitter! Det høres forferdelig vondt ut å snu babyen, er ikke sjangsen ganske stor for at han snur seg tilbake?! pluss d kan være risikoer under snuing, med navlestreng? Noen så vet om en kan få keisersnitt viss ungen sitter i seteleie?

Skrevet

Jeg var til samtale med en lege på Ullevål og han frarådet meg ks ved seteleie hvis bekkenet er stort nok og babyen ikke er over 4 kg.

Han mente det var større risiko forbundet med ks både for meg og barnet. Snuing hadde de ikke noe tradisjon for der, men de hadde leger som utførte det. Det er noe risiko ved snuing, så jeg har bestemt meg for å droppe det og heller håpe på et lite under :o)

Skrevet

Det kommer an på deg & din fasong også. Jeg er 175 høy og har fødehofter, så her er det ikke noe problem å snu babyen.

De tar jo alle forhåndsregler før de snur han. De vil jo ikke at han skal få strengen rundt halsen heller.

Ville satset på en snuing i hvertfall. For meg var det helt udramatisk, keisersnitt er jo mye mer drastisk for både deg og babyen.

Skrevet

Det er en viss risiko ved snuing fikk jeg beskjed om, men det er snakk om promille ifølge legen min. Og de følger med på ultralyd. Men det er jo god tid til babyen din for å snu seg enda. Min snudde seg i uke 36 tror jeg det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...