Hypathia Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Noen her med lavt blodtrykk, og har dere gjort noe med det? Jeg fikk beskjed nå sist at jeg hadde 90/60 og at det eneste jeg kunne gjøre var å ta kroppens signaler. Jeg kan plutselig bli veldig svimmel og om jeg reiser meg for fort, så går jeg nesten i bakken....Det er ikke noe stort problem.....jeg må jo bare ta det med ro...men hadde vært fint om noen visste litt om åssen kan øke blodtrykket..eller ja...jeg aner ikke...
Vintersol Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Har også ganske lavt blodtrykk, om enn litt høyere enn ditt (105/55). Regner med det synker litt utover i svangerskapet - det er visst vanlig. Hadde også lavt blodtrykk forrige svangerskap, men det gikk fint det. Vet ikke om noe man kan gjøre for å få det høyere. Men tror ikke egentlig det er så farlig. Det er mye verre å ha for høyt blodtrykk. Men selvsagt ikke så bra om det blir så lavt at du svimer av da... Lege/jordmor hadde nok sagt fra om det var et problem. Du får ta det rolig. Reise deg forsiktig. Ikke stå rett opp og ned for lenge (det sliter iallefall jeg litt med å orke).
treningsberta Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Fikk beskjed av legen at jeg hadde litt lavt blodtrykk når jeg var der sist. Ikke annet å gjøre enn å ta det litt mer med ro, og være forsiktig med å reise meg fort og sånt. Legen foreslo også å kjøpe støttestrømper på apoteket fordi det visstnok skal hjelpe mot lavt blodtrykk. Har ikke kommet så langt at jeg har fått prøvd det enda, men tenkte det var verdt et forsøk. Veldig lavt blodtrykk kan jo føre til svangerskapsforgiftning og det vil jeg helst unngå vet jeg ;-)
.:(HerQ):. Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 jeg ligger på 100/50 og synker stadig, og har fått beskjed om at det eneste jeg kan gjøre for å forebygge å bli svimmel er å spise litt og ofte, og drikke ENDA mer vann/væske. så det går min 3l på jobben for min del, og ser ut til å funke!
niania Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Er det ikke normalt høyt blodtrykk ved svangerskapsforgiftning? Jeg hadde også 90/70 ved siste legekontroll, men jeg har ikke merket noe til svimmelhet og føler meg helt fin. Før svangerskapet har jeg målt blodtrykk hjemme selv noen ganger og da har det alltid vært lavere enn normalen. Det er vanlig at unge kvinner kan ha lavt blodtrykk som "normalt blodtrykk" for dem uten at det er noe galt (så da er nok jeg en av dem). Bare sånn at det er sagt.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 drikk mye vann mitt sank helt ned i 77/45 det er ikke farlig, bare ubehagelig for deg. men det hjelper å drikke vann, minst 3 liter om dagen. det øker volumet i blodårene, og trykket øker!
.:(HerQ):. Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Svangerskapsforgiftning = høyt blodtrykk/raskt stigede bt..
har spire i magen min Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 høyt blodtrykk er ved svangerskapsforgiftning! det veit jeg , da jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med blodtrykk på over 170. det endte i hastekeisersnitt. lavt blodtrykk blir man svimmel av vet jeg. men jeg ligger nå på 110 i bt og det sa jordmora at var lavt og fint
treningsberta Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 hehe - ja ja, da tok jeg visst feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå