Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg må ærlig talt innrømme at tredjemann som jeg går gravid med nå, ikke er planlagt. Slurv, og rot med p-piller og usikker sex etterpå, straffer seg. Mannen min visste at jeg hadde glippet på noen piller, men vi hadde likevel sex uten kondom. Jeg er lei meg, og angrer på at vi kunne være så dumme. Men vi hadde slitt så lenge med de to første at vi vel egentlig ikke tenkte at jeg kunne være så fruktbar. Og det er jo da det skjer. En gang er nok til å lage et nytt menneske. Men angrer likevel ikke på at jeg valgte å beholde. Allikevel sitter jeg her daglig (en uke igjen til termin) og tenker 100 ganger daglig "hvorfor kunne vi la dette skje"?. Flere med uplanlagte? Har dere klart å bli like glad i det barnet som om det var planlagt?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Sønnen vår var så uplanlagt som det er mulig å bli... Han er faktisk et resultat av "break-up sex"! Vi hadde datet i ca. halvannen måned og bestemte oss for å gi oss av ulike årsaker... Nå skal det sies at ingen av oss egentlig ønsket det. Vi møtte hverandre når vi begge slet med vanskelige, personlige ting. Så ble jeg gravid da. Fikk helt sjokk, visste ikke opp eller ned på noenting. Men det føltes faktisk som skjebnen. Vi føler begge at det lille frøet i magen min ble til fordi det var meningen at vi skulle være sammen. Etter et par måneder med krangling og vonde følelser, ble vi sammen igjen. Det var jo det vi begge hadde ønsket fra starten av! Noen ganger kan egoer komme i veien for mye rart! Nå er vi samboere og har verdens vakreste sønn på 8 mnd som vi elsker mer enn noe annet i hele verden. Jeg føler at min uplanlagte graviditet reddet livet mitt, på mange måter. Den lille gutten vår gjorde livet vårt perfekt
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Så koselig å lese. Kos deg med lille gutten din. Takk for svar. HI
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 begge var uplanlagte... Hadde one nightstand da jeg var veldig ung (16) beholdt han og han endret mitt liv, har aldri hatt det bedre jeg :-) Sluttet med dop og ble verdens beste mamma :-) Nr 2 så hadde jeg kjæreste, vi hadde vært sammen i 5 år så ble jeg gravid for jeg gikk ikke på noe for jeg var så usikker på hva jeg skulle bruke for pilla glemte jeg hele tiden.. Men vi fant ut av at vi ville ha barn snart og første mann begynnte jo å bli stor så vi beholdt henne og de to barna er verden skjønneste :-) 6 års forskjell er det på de :-) Vi er fortsatt sammen og barna er nå 8 og 2 :-)
*Super*Mamman* Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Sistemann vår var IKKE planlagt. Vi hadde mer en nok med de to pøblene vi allerede hadde, hehe... Fullt kaos hjemme til tider.. Var derfor også veldig nøye med prevangsjon, sikkret oss dobbelt opp.. Så overaskelsen var stor den dagen jeg stod med en positiv graviditetstest, hehe... Ble noen dager med fortvilelse, litt gråt osv.. Mannen min vill helst at jeg skulle ta abort, men sa at han kom til å støtte meg uansett. Abort ble det ikke. Har hele tiden sagt at om jeg skulle bli gravid så ville jeg ikke ta abort!! Etter en stund, når tankene hadde roet seg, begynte vi å glede oss masse til det nye familiemedlemmet som skulle komme. I uke 13 begynte jeg å blø. MASSE: Var sikker på at det nå var over. Jeg var helt knust. Bare gråt og gråt. Heldigvis var alt ok, bebien hadde det fint... Tenk at man kan bli så glad i en liten spire så fort, selv om i utgangspunktet var helt i mot å bli gravid.. Er nok morsinstinktet tenker jeg.. Nå ligger vår uplanlagte, men høyst elskede sønn og koser seg i vogga si:) Smatte så fornøyd på smokken sin. Synes vi er verdens heldigste foreldre. Kunne aldri ha vært foruten ham.... Masse lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Så godt å lese:-) Jeg håper jeg blir like glad i tredjemann som de to første. Er bare litt uvant dette. HI
BettyBoob Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 min sønn var ikke planlagt - men hjertelige velkommen har heller ingen planlagte enda jeg da, men har aldri tenkt at jeg skulle vært ham foruten - selv om jeg er 100% alene om omsorgen for ham! han er sola mi )
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for i det hele tatt! Du vet jo selv hvor fantastisk det er å holde babyen sin for første gang Hjertet har ingen grenser når det kommer til kjærlighet!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Min nr 3 var også totalt uplanlagt.. Tenkte også som deg, og var mye deppa i svangerskapet. Var veldig redd for å få fødselsdepresjon etter at babyen kom, men det ble helt motsatt! Kunne ikke vært mer forelsket i lillesnupp:) Det er travelt med tre, men egentlig ikke så fryktelig mye mer enn med to:)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Tusen takk til alle som har svart på innlegget mitt. Det er så koselig med oppmuntrende ord! HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 våres lille jente var heller ikke planlagt for å si det mildt. Jeg hadde nettopp flyttet inn med samboeren, begynt å studere og hadde bare kjent mannen jeg nettopp hadde flyttet inn med i hele to måndter. Jeg gikk på p-pilla og ante ingen fred og ingen fare, da pluttselig det uteble mens. 7-8 tester senere hadde det gått opp for meg at jeg var gravid. Det var et vansklig valg å ta om vi skulle beholde eller ikke, jeg var midt i utdannelse, vi hadde fryktelig dårlig råd og vi kjente nesten ikke hverandre. Men etter flere lange samtaler valgte vi å beholde:) Vi har jobbet fryktelig hardt for å ha kommet dit vi er i dag, og vi hadde nok ikke klart det hvist ikke vi begge var innstilt på at dette måtte bare gå. Angrer ingenting i dag:) veldig stolt av min datter og samboer, selv om ingenting var planlagt
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 3. klassingen er høyst uplanlagt! resultatet av en lite seriøst forhold, jeg var alene med ham i flere år. Småtten var veldig planlagt - men jeg elsker dem sinnsykt høyt begge to!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Har 2 sånne barn (gutt og jente), og de er like høyt elsket og beundret av meg som mamma, som de som var planlagt. Tok ei god stund å venne meg på tanken under svangerskapet, men det gikk bedre etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 Vi kommer nok aldri til å få et planlagt barn. Har blitt gravid to ganger ved uhell, så her i gården er vi farlig fruktbare
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 Har 2 sånne barn (gutt og jente), og de er like høyt elsket og beundret av meg som mamma, som de som var planlagt. Tok ei god stund å venne meg på tanken under svangerskapet, men det gikk bedre etterhvert. Det er nesten sånn at uplanlagte barn er de man mest undrer seg over, og føler seg ekstra heldig for å ha fått. Nettopp fordi de ikke var planlagt.
Gjest Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 Nr 1 og 2 var strengt tatt ikke planlagt....men sånn er livet en gang, er 7år mellom dem, og jeg ble faktisk gravid på prevensjon begge gangene, mulig det var slarke pga noe mage trøbbel...lært i hvertfall nå! ALDRI MER PILLER!!! Nr 3 var høyst planlagt, og selvsagt like velkommen, men det var under det svangerskapet jeg faktisk måtte bite i meg at jeg angra nesten litt et par ganger pga at jeg var helt for jævlig dårlig, så jeg tenke opptil flere ganger: JEG BURDE VENTA!!! ;-)))) Ikke alt blir som planlagt m.a.o. Men nå som ting har gått seg til så angrer jeg ikke på at jeg ikke venta, men gjentar det ikke nei....skal aldri mer gå gravid mens jeg har bottesmå som må bæres, skiftes på og passes på som høken i hvertfall ;-)
100% mamma Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 Første barnet mitt var ikke planlagt. Jeg var 17 år, holdt på med videregående og bodde hjemme til mine foreldre. Selvfølgelig klarte jeg å bli gravid... Jeg og mannen min flyttet sammen like før hun kom til verden, og det har gått utrolig bra. Jeg gikk fedig skolen etter hun ble født, jobbet noen år og tok høyere utdanning etterhvert. Gjennom årene har jeg også fått flere barn, (planlagte..) Jeg venter nr. fire nå og jeg er like glad i alle mine barn. Jeg har ALDRI angret på noen av dem!! Tenk på de som strever med å få ett eneste ett, mens andre bærer seg litt for at de får for mange og at det ikke passer osv. Nei, vær stolt av at dette er noe du kan! Tenk så moro det blir når de kommer på besøk med sine barn om 30 år!! Heldig er den som blir velsignet med en stor familie...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #18 Skrevet 4. september 2008 Har to, begge kom av seg selv. Synes det er fantastisk, to frie sjeler som dukka opp når det passa dem!!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #19 Skrevet 4. september 2008 har tre uplanlagte, nr en med p-piller som jeg ikke glemte å ta noen av faktisk, men gravid ble jeg, når så denne var 7 mnd så var jeg plutselig gravid igjen, da med både kondom og p-piller, og sistemann som er 4 uker så hadde vi hormon spiral og kondom, så nå tørr jeg ikke ha sex før en av oss har snittet noen strenger )
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #20 Skrevet 4. september 2008 Noe å tenke over: De fleste barna som blir født i verden ER uplanlagt av sine foreldre.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #21 Skrevet 4. september 2008 Jeg har 2 p-pillebarn og 1 barn som ble unnfanget ved at vi skulle teste en teori. Venninna mi tuller med at jeg blir gravid bare han ser på meg. Så vi skulle bare å se om jeg ble gravid ved å ikke ta pilla en måned.. Og jaggu meg, gravid ble jeg.. Planlagt eller ikke; Elsker dem over alt her i verden! De er det mest dyrbare jeg har, og jeg ville gått i døden for dem alle! Både håper og tror all tvil forsvinner så fort den lille ligger i armene dine;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå