ME :) Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Er 4 uker og 2 dager på vei. Tenkte å bestille en time hos legen første gangen for å ta bl.prøver (jern, toxoplasmose o.l.) og så gå til jm resten av sv.skapet. Når bør jeg bestille time? Hvor ofte går dere på kontroll i beg?
Gjest Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Hei Me ! Jeg lurer også på det du spør om. Selv er jeg 4+3 =D Kan noen av dere erfarne hjelpe oss?
Bettamor - venter nr 2 - ♂ Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Jeg gikk til legen i uke 8 da jeg var gravid. Fikk beskjed om at jeg måtte komme tilbake mellom uke 10-14 for å ta blodprøvene, så hadde kunnet vente med første time til uke 10.
I.L.s Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 jeg er i uke 6 nå og har fått time hos lege 22. september, altså i uke 9
En til, please. Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Hei. Jeg er nøyaktig like langt på vei som deg(HI), og fikk time førstkommende mandag! Like greit å hoppe i det :-) Gratulerer og lykke til!
Nurkfrid Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Da jeg ringte mitt legekontor, fikk jeg beskjed om at det ikke var noe poeng i å komme før uke 8. Men ser her på forumet at det er mange som har vært inne før den tid -- men det er vel gjerne pga. bekymringer i tilknytning til tidligere SA, kvinner som har diabetes eller andre ting som kan ha en innvirkning på svangerskapet. Jeg har nå smørt meg med tålmodighet og skal til legen min på tirsdag. Da er jeg 9+5. Får håpe det holder.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Ringte legen nå jeg, og fikk beskjed om at man ikke trenger å komme før i uke 12... Hmm..
baby09...:) Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Forrige svangerskap va eg ikke til legen før i 12. uke. Men pga ma i fjor, som dem i tillegg mente skyldtes sykdom hos meg, ville dem ha meg inn i 6.uke den her gang. Da ble d bare tatt blod- og urinprøve, og skrevet helsekort. Va inne igjen i 11. uke for gu. Noen lega vil ikke ta den for tili, vet ikke helt korfor. Så fikk eg høre hjertelyden også da:)
busta Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Skal på første kontroll om 1 uke er da 9 uker på vei.....
suna-78 Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Uke 12 anbefales! Jeg var i uke 12 første gang og skal nå også. Anbefalt av legen selv.
kristi80 Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 jeg er i uke7 i dag og var til lege for første gang mandag denne uke.
Gorosa Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Jeg venter nr 3, så tenkte det ikke hasta. Ringte for noen uker siden, men pga ferie til fastlegen fikk jeg ikke time før neste uke, jeg er da i uke 13.
ME :) Skrevet 4. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. september 2008 Var i uke 6 første gangen og da tok hun bl.prøver o.l. Har hørt at uke 12 er vanlig i Oslo for der er d så stor pågang at de ikke "gidder" (fælt å si, men) å ta full sjekk før de ser at d faktisk er mindre sjangs for sa. Vil jo gjerne ha en liten samtale m legen før uke 12 selv om det er nr to. Har feks tatt folsyre, men glemt at man skal ta tran også... Det er jo litt seint hvis legen sier man må ta folsyre i uke 12, liksom, eller at man ikke skal spise rått kjøtt og sånn... Hmm,. Vil gjerne si det til alle,men vil først ha en bekreftelse fra legen at jeg faktisk er gravid (ingen sympt bortsett fra to pos tester)
septemberpiken Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 Jeg bestilte time med en gang, og skal dit i slutten av min uke 7. Jeg vil i gang fortest mulig, og synes uke 12 er for sent... heldigvis er legen min enig i at det er greit å ta en sjekk så tidlig, så gleder meg til det blir litt mer "virkelig".
ME :) Skrevet 4. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 4. september 2008 Ja, jeg er og litt sånn at jeg må til legen for å virkelig få det bekreftet. Ikke værst at d var noen flere våkne nå her inne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå