Smil :) Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Veldig takknemelig om noen har noen gode oppskrifter å dele
LiLu:) Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 brokkoli og blomkålsuppe:) naaam passer godt nå på høsten
Gjest Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Laks: 600g lakseloin - tykkeste stykket av ryggen 100g hakkede pistasjenøtter salt og pepper Del laksen i 4 like store biter-150 g per pers, stek laksesiden på begge sider på høy varme i smør til de får litt farge. Legg dem så over i en smurt form, strø over pistasjekjernene og salt+ pepper. Stekes i ovn på 180 grader i 8 min Potetkrem- 1 pose potetmos, 75 gram revet parmesan (gran padano)- 1/2 dl fløte+ salt og pepper Følg bruksanvisningen på posen, tilsett så resten av ingrediensene etterpå. Start med fløten og smak til med salt og pepper. Løkvinagrette 3dl solsikkeolje 1dl hvitvinseddik 170g ketchup 2ss worchestershiresaus 10 dråper tabasko 200 g charlotteløk i små terninger 10 g små blader med kjørvel 10 g kuttet gressløk 40 g finsnittet estragon salt + pepper putt alt i foodprosessoren og kjør til det er blandet Mangler du noe som f. eks estragon, kan du bare kutte det ut fra oppskriften.. Jeg pleier bare å ta alle løksortene jeg har + ketchup+olivenolje+ eddik+tabasco+ sitron.. Blir utrolig godt uansett!! Grønnsaker- det du selv vil, IKKE SOPP til denne retten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå