Venterbabyjuli10 Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Lillegutt har vært sår under haka en stund og jeg har prøvd al for å få det bort. Prøvde med potemel i nat, men i morges var han bare enda rødere og det var begynt å væske under der.. Stakkars alså, får så vondt, er det noen erfarne mammaer her som har opplevd samme og har et godt råd på åssen vi skal bli kvitt dette?
mamma-hjertet-83 Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Jenta mi var og veldog sår, hun hadde skikkelig baby hals med mange valker.. eg brukte ett godt lag med silulen sinksalve. og noen timer senere tørket eg bort de overfladiske.., men måtte smørre flere genger for dagen..
2hærligegutter Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Vi har og sliti litt med sår under haka, men ikke så ille som du har det. Her har jeg vasket og tørket godt under haka, har han gulpet så har jeg vasket godt med vann og tørket det ordenlig tørt etterpå. har ikke noen vidunder kur for deg
*surrehue* Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 . Min erfaring er at det er fuktigheten som gjør at det blir fortere sårt. Derfor er tørking kjempeviktig. Etter forsiktig vask av valker ,føn tørt med kald luft fra fønern.(Håper du har en sånn føner. For varm luft blir for glovarmt) Smør så med sinksalve. Vi bruker også silulen sin. Dette må gjøres titt og ofte. Det hjalp her i gården. Føner er tingen. Det tar jo alt for lang tid å lufttørke alle valkene.
yvve73 Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Vask med pyrisept, og la babyen ligge litt på magen. Da strekker han litt på halsen, slik at det kommer til litt luft...
Zitro Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Vask, tørk og smør med samme salve som du bruker i rompa. Er han blitt veldig så så kan det hende du trenger Inotynol (skrives ca sånn). Den er hakket bedre enn silulen salve... Gjenta hver dag til såret er borte.
Colargoll77 Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Jeg har ikke hatt det så ille som deg, men jenta mi sprakk i armhulen og jeg vil tro at det er forårsaket av det samme. Jeg smurte på Vitapan krem som jeg også bruker i bleieregionen og da grodde det og ble fint igjen etter et par dager. Denne kremen er myk og trekker inn med en gang. Du slipper å gni som en ofte må med sinksalva som bare legger seg utenpå, syns jeg da... Du slipper jo å tørke av etterpå også med Vitapan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå