Gå til innhold

Begynner virkelig å fortvile over sovinga hans (18mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg snart at jeg har nådd grensen av hva vi kan tåle...

Gutten vår på snart 18 mnd har helt siden starten hatt problemer med å sove.

Det tok nestne 14 mnd før han sov gjennom en hel natt og det har ikke vært mange slike netter siden.

Han finner bare ikke noe søvnrytme på noen måte. Ikke en natt er lik den forrige og om kvelden vet vi aldri hva som kommer.

Prøvde å lese bøker om søvn, men han passer bare inn i noen av kategoriene og dermed er ingen hjelp å få.

Noen ganger våkner han på kvelden, skriker sine to timer eller så våkner han mange ganger i løpet av natten og er fornøyd bare han får vann. Så våkner han tusen småganger til vi legger oss, så er det ro til morgen. Men neste natt våkner han plutselig 4:30 og er våken..

Vi har alltid hatt gode rutiner på legginga og det har heller aldri vært noe problem å legge han. Frem til for noen dager siden i hvert fall....

Vi har prøvd ALT. Helsesøster og alle venner og bekjente sier "en dag kommer det", men jeg tror ikke på det lenger.

Jeg begynner å bli så lei og kjenner deppresjonen kommer snikende, vet bare ikke hvordan vi kan takle dette noe mer :-(.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg skjønner godt at dette er ekstremt slitsomt. Rart hvor ør en blir uten søvn rett å slett. Alt går i sirup. Vi hadde veldig god erfaring med hjelp fra "Sove Karin". Se www.sovekarin.no

det tror jeg at jeg ville prøvd, det er jo ingen garanti for noe. Men en kan jo alltids prøve

Skrevet

du må ta kontakt med legen din eller helsestasjonen og fotelle at du begynner å bli deprimert.

mangel på søvn er så ødeleggende.

vi har det ganske så likt som deg her også.

det finnes sikkert en løsning men for å få det til så må du få hente deg inn litt, kanskje han trenger noe å sove på i noen dager slik at dere kan hente dere inn?

mitt beste tips er kiropraktor, han kan ha en låsning eller noe som gjør at han ikke ligger noe godt når han sover...

Skrevet

Hei ! Vet akkurat hvordan du har det, datteren vår på nå 4 år sov ikke natten igjennom før hun var 2 år, også da hun var 2 1/2 år fikk hun en lillebror som også hadde kolikk og søvnproblemer...Nå er han 2 år straks, og først nå i det siste er han begynt å sove bedre på natten (våkner 0-3 ganger, i forhold til 2-7 før...). Vi prøvde ALT (homeopat, osteopat, kiropraktor, lege, helsesøster, søvn-psykolog, strenge rutiner, samsoving, Vallergan etc), men ingenting hjalp, det bare blir bedre når de er rundt 2 år.

Så jeg har ikke så mange gode råd, annet enn boken "Sov godt" av Karin Naphaug, og så at det er viktig og ha gode rutiner. Våre var (nesten) aldrig vanskelig å legge, bare våknet mange ganger, sovnet alltid alene på kvelden og på natten. Så når de lærer det med søvn, er det deilig og ikke må avvenne de fra masse uvaner ! Og sønnen vår som også leeeeenge har våknet mellom 04.30-05.30, sover nå til 05.30-06.30, fordi vi ikke gav oss og la ham ned og sa det var natt hvis han våknet før 06, DA er det morgen for oss...

Masse sympati og trøste tanker får du, og bare spør hvis du lurer på noe. Helt grusomt og ikke få regelmessig søvn på lenge, det går utover parforholdet, sosiallivet, tålmodigheten, humøret, kroppen og man blir så sliten, sur, grinete, lei seg og frustert ! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...