L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Hei:) sønnen vår fikk konstatert ørebtennelse og har fått appocillin og gått på en i 5 dager. I følge legen skulle han bli fin etter dette, men så hører jeg om andre som har i 7 dager... hav er rett? jeg fikk heller ikke sånn krem/væske som ørene skal ha etter endt kur... er det andre ting jeg evnt kan gjøre for å unngå at ahn får det igjen... han fikk det nå i forbindelse med bhg start og mye snørrete. har unngått at ahn får vann i ørene samt selvsagt ha god lue på... Håper noen kan hjelpe:)
*Timulia* Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Mener vi og hadde 5-dagers kur her, og ikke noe krem etterpå. Jenta mi hadde det flere ganger vinteren for 2 år siden. Så vi hadde flere kurer. For å unngå det sa legen at vi kunne kjøre på med nese-spray (ikke saltvann) med en gang hun ble snørrete for å unngå at det setter seg i ørene. noen er visst mer disponerte for ørebet. enn andre. Det har funka bra. Bare vær obs på at nese-spray skal ikke brukes over lang tid om gangen. Her har vi vel tatt morgen og kveld i noen dager til verste snørra har gitt seg. Vet det mye negativt med nesespray, men det er det jo med gjentatte pencilin-kurer og, så jeg har hvertfall valgt nese-sprayen. Lykke til!
kokosyklus Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Heisann! Det er egentlig ikke nødvendig med antibiotika i det hele tatt, så vil tro at 5 dager holder. Nesedråper er det beste og ikke snufse:) har hatt ørebetennelser 3-4 ganger i året hele oppveksten. Hvis du merker at han blir snørrete, ka det være lurt å se om han vil ha nesedråper eller spray, slik at detblir lettere å snyteseg. Da jeg etterhvert ble flinkere til det, holdt jeg betennelsene unna. Når smertene er over vil han sikkert ha nedsatt hørsel i et par uker, før den siste "dotten" i øret går tilbake:) Stakkars lille, det er helt jævlig vondt! Det er værts når man ligger, så lurt å bygge opp litt under hodet hans hvis han er gammel nok til det? Jeg har vanligvis sittet i sengen og sovet de dagene det er vondt. Med og uten antibiotika har det ikke vrt noen forskjell på hvor fort det har gått over. Smertene gir seg etter 3-5 dager med og uten antibiotika. rotete skrevet, men snuppa klager på meg her
Bring_it_on!!:)) Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 For det første så er det veldig forskjellig hvordan ørebetennelser behandles nå.. De fleste leger prøver i lengst mulig grad og ikke benytte penicilin på ørebetennelse.. Nå har du jo fått apocillin og det er en ganske sterk kur.. Hvis legen har skrevet ut 5 dager vil jeg tro det er riktig.. Salven som mange får er gjerne istedenfor penicilin kur.. Salven inneholder også 2 typer bredspektrede antibiotika typer-.. Apocillin er jo også bredspektred penicilin.. Så at du ikke skal ha salvne vil jeg jo tro da er riktig.. Ikke noe vits og behandle dobbelt opp.. Noen barn får mye ørebetennelse og har dette mange ganger i året.. Noen har det bare noen få ganger gjennom livet.. Gode tips mot og unngå det vet jeg ikke helt.. men en god lue om det blåser surt vil jeg tro kan hjelpe mye ja..
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 3. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2008 han er nsart 11 mnd, og det er ikke noe skøy... men han er myyyye bedre nå... jeg prøverå dryppe med saltvann og bruke nese sugeren når jeg ser et trengs--- det hjelper-.. samt at jeg har en stor pute under madrassen hans slik at hele overkroppen er litt hevet... (ikke kun hode) og dette funker også veldig bra... han gråt utrøstelig i timesvis om natta naturlig nok, før jeg dagen etetr dro til legen... skjønte at noe var galt Men da håper vi at HAN slipper flere kurer, syns dette var skikkelig kjedelig, men det er jo sånn det tusen takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå