Gå til innhold

har dere endret matvaner og lagt på dere hittil da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg merker at jeg spiser mye mindre mat nå enn før, er ikke så sulten og er langt mindre aktiv pga kvalme og tretthet... normal dag nå er en skål med korn og youghurt til frokost med banan oppi og vann ved siden av. 1-2 skiver til lunsj + vann. eple til mellom måltid og middag. spiser ofte mindre porsjoner enn ellers, føler at jeg blir fortere mett.... på kvelden hender det vi spiser brødskive, knekkebrød, suppe eller litt frukt og noen ganger snacks (oftere etter at jeg ble gravid enn før men den helt store lysta har holdt seg vekk enda )

jeg har gått ned 3 kg pga kvalmen men er nå der jeg var før jeg ble gravid. føler meg forsåvidt tykkere nå for magen er skikkelig på vei og kroppen er blitt slappere pga mindre mosjon men jeg ser alikevel at jeg er tynnere over lår, armer, legger og kragebein nå enn før selvom de gamle klærne ikke passer... jeg er i dag 14+3 :)

har deres kropp forandret seg mye da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har god matlyst, men spiser likevel fortsatt mindre porsjoner enn før jeg ble gravid. Av og til blir jeg VELDIG fort mett.. men passer på å få i meg litt uansett.

Ellers ser jeg høvelig lik ut som før, bortsett fra magen da, som kan være ganske stor til tider. Men det varierer egentlig også veldig. Har jeg spist meg STAPPMETT, så ser jeg faktisk myye større ut. Andre som har det sånn? Det er vel bare fordi vi ikke har muskulatur og at man sånnsett ser at man fylles opp?

Akkurat nå har jeg ganske liten mage i forhold til i går kveld.

Skrevet

Tja, endret bra matvaner i starten etter 1.trim er jeg tilbake til "normalen". Gikk opp 4 kilo i 1.trim fordi all sunn mat smakte vondt, så ble mye pannekaker og rømmegrøt hehe. Har kun gått opp 1/2 kilo i 2. trim, kommer nok av at jeg også spiser mindre enn vanlig. Blir fortere mett og mye plaget med halsbrann. IKke like godt med verken mat eller snop da. Prøver dessuten å være sunn og holde meg i aktivitet.

Skrevet

jeg er i uke 27 om to dager og har lagt på meg totalt 5,5 kg. For tiden blir jeg mett av nesten ingenting, og har halsbrann kontinuerlig. Jeg la på meg totalt 13 kg i forrige svangerskap og da lå jeg helt på samme vektøkningskurve som denne gangen. Kroppen min har ikke forandret seg på noen måte, bare litt slappere i musklaturen siden jeg har bekkenløsning og må ligge/ sitte mange timer i døgnet.

har ikke endret kosthold i det hele tatt, men merker at jeg har litt mer søtsug nå enn før. Og har jeg lyst på noe og jeg har det tilgjenglig så unner jeg meg det. tenker at hvis skolebrød eller sjokolademelk er det jeg døøøøøør etter, så er det bare å kjøre på, så lenge det er i begrensede mengder. Alt med måte er mitt motto.

Skrevet

Spiser som en hest.... Flere skiver til frokost og lunsj, smør og majones på, MÅ ha kveldsmat - sulten som en ulv få timer etter middag....

1.tri merket jeg at det hjalp mot kvalmen å spise.. Så da ble det mye "tullemat" på pulten på jobb.

Er nå 15 + 5, fremdeles sulten men mer sugen på "vanlig" mat (brød, frukt, grønnsaker). Har gått opp 4 - 5 kg til nå. Kiloene forsvant heldigvis fort etter forrige svangerskap, så satser på at det skal gå bra nå også. Amming er den perfekte slankekur =)

Skrevet

Nei, har ikke endret matvaner, med unntak av at jeg drikker en del kultura, da dette hjelper mot halsbrann. Har lagt på meg 2 kilo og er 18+3 i dag.

Skrevet

Her går det mest i knekkebrød (både til frokost og lunch og frukt). Har veldig lyst på all slags frukt. Middag blir det også, men veldig små porsjoner. Føler jeg blir fortere mett nå enn før.

Har gått ned 5 kg og er i uke 20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...