Gå til innhold

Røykeslutt


Veronika79

Anbefalte innlegg

Noen her inne som vil bli med på å stumpe røyken? Har røykt 4-6 røyker dagen denne uka jeg har visst om graviditeten. Nå skal det bli 0 til dagen... blir heldigvis kjempe kvalm av røyk, så må bare klare å holde ut nikotin trangen. Det skal gå, men alltid greit å være flere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje jeg kan motivere deg litt, jeg fant ut at jeg var gravid 20.aug og har ikke tatt en eneste røyk siden. Jeg har to venninner som røykte mens de var gravid og begge fødte veldig små unger og alle barna har astma. Synes dette er god nok grunn til å slutte å røyke,det er bare å si til seg selv at du ikke har lyst på, det funket for meg i alle fall. Lykke til, og husk at dersom du blir stresset fordi du ikke får i deg nikotin er det bedre å røyke enn å stresse opp barnet, men det er spesielt dårlig for barnet å få i seg de stoffene nå i begynnelsen, i og med at det er nå alt det grunnleggende bli til :) det er jo bra at du blir kvalm av røyken, bare husk den følelsen neste gang du har lyst på røyk, det hjelper også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt på 5 år. Røykte litt med han og han er frisk og fin. Men denne skal det ikke røykes med. Er lettest å slutte nå når jeg er kvalm så da er det bare å prøve å la det være. Skal tenke på hva som skjer når jeg trekker ned all kullosen!!!

Takk for svar. Kjempe bra at du er røykfri... Dette SKAL gå bra!!! Blir kvalm bare tanken på røyk, men har likevel det pokkers suget. Lykke til videre i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og advarsel fungerer kanskje best når man skal slutte og røyke, men jeg har et tilleggstips som fungerte veldig bra for meg i sin tid, har også hørt andre bruke det.

 

Når man slutter å røyke sparer man masse penger (det å regne sammen hvor mye du har brukt på røyk pr. år er forresten et godt røykeslutt-tiltak i seg selv...). Disse pengene kan du i begynnelsen bruke til å kjøpe masse god-duft produkter. Parfymer, kremer, hårkurer, dussjåper hva som helst, bare du syns det lukter godt.

 

Det som hender med deg når du slutter å røyke er nemlig at du får luktesansen tilbake, (begynner etter 72 timer). Ved å lukte godt får du en direkte belønning for å ha sluttet. Snart kommer du også til å begynne å kjenne hvor forferdelig røykere av og til kan lukte, mens du kan rose deg selv med at du ikke gjør det lenger...

 

For å virkelig å få til å slutte tror jeg det er lurt å skape noe positivt ved det nye. Når røykesuget kommer, kan du gå og smøre deg med luxuskrem eller spraye deg med parfyme... Kan jo hjelpe litt.

 

Ellers tror jeg høsten kan være en fin slutte-tid for de som har røkt lenge, for røykerne får ikke med seg hvordan den friske og gode høstluften egentlig lukter..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste Allen Carr, Endelig ikke røyker på en dag. Har ikke smakt røyk siden. Ikke hatt lyst på en gang, og jeg har røykt i 14 år. Føles deilig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk god idè :) jeg har ikke røyket etter at jeg fant ut at jeg er gravid. Null problem, men lurt å belønne seg selv der man kan. Tror jammen jeg skal innvestere i en aldri så liten parfymeflaske eller kanskje en hudbehandling .

Trodde det var graviditeten som gjorde at jeg hadde bedre luktesans jeg...men der tok jeg feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler også å lese denne boken, kjempe virkning! ! !

 

Siden graviditeten min var planlagt, bestemte vi oss for å slutte å røyke når vi kom hjem fra ferie. Sluttet 12.07.08, og er nå 5-6 uker på vei.

Har også røyka i nesten 14 år, å er nå HELT RØYKFRI! ! ! !

Må ærlig innrømme at jeg noen ganger får lyst på røyk, når jeg er på besøk hos familie/venner som røyker. Men dette avtar for hver dag som går. Tenker bare på at hvis jeg nå begynner å røyke, går det ikke bare utover meg.

 

Lykke til alle som prøver å slutte å røyke! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempeflinke som vil slutte og røyke.. det er virkelig en invistering for den lille hjerteknuseren dere har i magen... Jeg selv sluttet for snart fire år siden da jeg las Allan Carr sin bok...

 

Hva med å legge en 50lapp i en krukke hver dag du ikke røyker.. (det koster å røyke, og en 50lapp går vel med?) Så kan du bestille deg aromaterapi for gravide.. Fotpleie, ansiktsmasasje.. etc.. Bruk ALLE pengene du hadde brukt på røyk til å kose og pleie deg, kroppen din og ikke minst den lille i magen.. Tenk den gode samvittigheten da...

 

Stå på, dette klarer dere, jenter... =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter Har desverre hatt 2 stk til dagen de siste dagene og har utrolig dårlig samvittighet, selv om jeg synest jeg er kjempe flink som har kuttet ned fra 20 sikkert. Har røykt i 14- 15 år så nå skal jeg aldri starte igjen når de siste 2 er ute av verden. Prøver å fortelle meg selv at jeg ikke liker røyk og det fungerer en stund. Vi sitter godt i det økonomisk så den biten er ikke så motiverende. Er babyen som er motivasjonsfaktoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...