En liten spire i magen min Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Hva skjer med at andre mødre på 30 kritiserer mødre mellom 17 og 22??? Hva er vitsen.. Jeg synes jeg er en like god mor som de på 30. Vi yngre har mere kondis og finner på mere med barna våre enn de som er 35 år. Jeg blir sint når folk kritiserer for at "barna" får barn.
Madelene Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 hmm...tror ikke det er så mange som kritiserer yngre jenter for å ha barn...? i så tilfelle så er jo det trist. folk får passe seg selv. men tipper du klarer hisse på deg noen i 30-35 års aldereren her nå, når du bruker kondis som argument (det eneste argumentet) til at yngre kan finne på mere med barna sine...:-) du kritiserer jo dem liksågodt nå. å det var jo kritisering du ikke ville ha noe av når det gjaldt deg??
LiLu:) Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Hvis du synes de er teite som kritisterer unge mødre, så bør kanskje du også respektere at de velger å få barn i en annen alder enn deg. At de yngre har bedre kondis er bare tull, energi varierer også fra person til person, det har lite med alder å gjøre. Jeg er selv ung og synes unge mødre kan være like gode mødre som de over 30. Hvis du ikke selv vil bli kritisert, så foreslår jeg at du slutter å kritisere andre først. Stå på allle mammaer!
*Lenn* :-)) Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Noe så latterlig. Er vel ikke så mange som skjærer alle unge mødre oven en kam...du kan være en kjempegod mor, du:) MEN se på det du selv skriver da...."Vi yngre har mer kondis og finner på mere med barna våre enn de som er 35 år". Noe så latterlig skrevet! Hva finner dere på da som behøver så jæ...mye kondis? Og hva er det du selv gjør? Du står jo å rakker ned på mødre over 35 år...du er ikke håret bedre en de du selv kritiserer. Så dette innlegget var du ikke særlig heldig med. Dessuten; jaggu er det mange unge i dag som er både overvektige, har usunt kosthold og er late! Så det er mange unge som representerer en gruppe som ikke er særlig flatterende mht kosthold og helse.... Lykke til med ditt 3.barn. Hilsen en god og aktiv mor på 36 år!!
fostermor*stolt mamma* Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 eeeh... av overskriften må jeg bare lure.... gikk du glipp av seksualundervisningen på skolen?
LiseLene Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Jeg er snart 20. Jeg har desverre ikke denne berømte kondisen du snakker om.
vimsan Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Jeg må bare kommentere.... "Vi yngre har mere kondis og finner på mere med barna våre enn de som er 35 år." Nja..... Jeg var 19 når jeg fikk mitt første barn.. Jeg gjorde masse jeg.. Dro med ungen på kafeer, stranda, hjem til veninnene til langt på kvelden, hjem til alle i familien på sene kvelder, til barnevakt så jeg kunne gå ut og hente hehhe langt på natt, ut på shopping osv. Fikk nr to nå og var 27 når hun ble født. Jeg gleder meg til å ta med ungen på turer i skogen, blåbærturer, tyttebærturer, på stranda var vi i hele sommer, båttur med familiens seilbåt, lage mat sammen.. Jeg sier ikke at dette gjelder deg, men MINE verdier fra jeg var 19 til i dag er veldig annerledes. Jeg er sjelden eller aldri andre steder enn hjemme hver kveld etter kl 18.00, for da er det familietid og legging, lesing og å kose oss. Dette gjorde jeg sjelden når jeg var 19. Da var det godt å kaste ungen i seng kl 22.00 (babyalder) også kunne jeg sitte oppe og se tv og slappe av for jeg var jo såååå sliten. Det er mye jeg ikke ga den eldste da hun var liten, som jeg ser nå at vi begge kunne hatt glede av, men som jeg ikke tenkte over fordi jeg faktisk var "bare" 19. Jeg tror ikke at alder har noe å si for hvor god mor man er, men jeg så og ser fortsatt hvilke forskjeller det er på mødre på 19 kontra mødre på 30+. Verdiene de vil føre videre til barna er forskjellige,30+: de er mindre opptatt av å "få med seg alt", de er hjemme, for å "fly ute" er de ferdig med, de har venninner som har barn i samme alder eller i alle fall barn (de fleste) og de har generelt "roligere" liv. Da jeg var 19: "mamma, kan du passe ungen? Jeg skal ut med de og de", Mine venninner fikk barn noen år etter meg, så jeg måtte si nei til mye og mistet delvis eller all kontakt med de, jeg synes ikke det var gøy å gå på tur alene, så jeg satt mye inne (kanskje personligheten som avgjør). Nå sier jeg ikke at dette gjelder ALLE yngre mødre, men sånn var jeg.. Var enten en kjedelig eller en jet-set mamma den gang, og det er mye jeg ser jeg kunne gjort annerledes, men jeg var ikke noen dårlig mamma fordet...
niania Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 KONDIS ELLER IKKE - hvor mye elementær skolegang har du gått glipp av små nittenårig trebarnsmor?
Isaac12.08♥baby10.10FØDEKLAR Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 Hørt om beskyttelse? P piller, kondom ol? Er du så dum at du tror Kondis er det som trengs for å være en god mor???? Stakkars deg!
starfire Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Igjen en ung mamma som lager en tråd og deretter glimrer med sitt fravær. Men kos deg med kondisen din og det faktum at du mener du finner på mer med barna dine enn de over 35. Kan ikke annet enn le...
Gjest Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Dette er det dummeste innlegget jeg har lest på lenge.. Jeg var 20 da jeg fikk nr 1 og 29 da jeg fikk nr 3.. Vil vel påstå at kondisen er bedre nå i denne alderen, nå som jeg har sluttet og røyke, og jeg føler meg som litt bedre mor for barna nå som fly-på-by'n-behovet har lagt seg.. Alder har ikke mye å si om våre evner som mødre, alle klarer å gi omsorg, kjærlighet, varme og trygghet.. MEN, du er bedre rustet når man kommer opp i midten av 20årene. Man har bedre økonomi, er tryggere på seg selv, forutser konsekvenser bedre enn en 18åring og burde ha utviklet de sosiale antennene litt mer.. Men som sagt; alle klarer å skifte bleier, mate, kose, gå turer og leke med barnet sitt, det er ikke det det går på. Men du kan bli så sint du bare vil når noen sier at barn får barn når de er 17 år.. Man er faktisk fortsatt en tenåring og per definisjon, etter norsk lov, fortsatt et barn. Du er umyndig og ikke gammel nok til å bestemme over deg selv, og langt mindre over et barn.. Men det er ingen som krangler på at du sikkert er en kjærlig mor, uansett alder..
My__ Skrevet 9. september 2008 #14 Skrevet 9. september 2008 En 19 åring kan ha mye dårligere kondis enn en person på 36. Kommer vel an på livstilen man har.
Vil Skrevet 9. september 2008 #15 Skrevet 9. september 2008 Nå fikk jo "En liten spire i magen min" en hel side med pepper som ga meg lyst til å ta hennes parti. Det er ikke mange 19 åringer som er i samme situasjon, gi henne en sjangs! Både ung og gammel har vel sine fordeler, på meget ulike områder. Det er nok sant at jo yngre kroppen er jo raskere kommer man seg etter fødselen, er jevnt over mer utholdende og omsorgsevnen kan vel også være like god. Men jeg håper du tar deg en utdanning også da "En liten spire i magen." Lånekassen har masse gode ordninger for studentforeldre, vet du. Lykke til. Hilsen 28 år og førstegangsgravid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå