Gå til innhold

Høy puls

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg begynte å bli dårlig i halsen i går, og er i dag hjemme fra jobb fordi jeg er ganske slapp. Ringte til legen for å høre når jeg burde komme inn til sjekk, men hun sa at det ikke var farlig å ha en virus-infeksjon som det hørtes ut som om at jeg hadde..

Mitt problem er at jeg syns pulsen har blitt mye høyere i går kveld og i dag. Jeg hører den lisom i øret, og det er veldig stressende. Jeg blir kanskje enda mer stresset fordi jeg fokuserer på at pulsen er rask.. Den kan falle til ro når jeg ligger og slapper av, men raser opp igjen når jeg reiser meg opp og går litt rundt. Har ikke målt eksakt antall slag.

Noen andre som har fått høyere puls under sykdom? Jeg tenkte at jeg skulle bruke dagen i dag på å forsøke å bli frisk, også kontakte legen i morgen dersom jeg ikke er bedre, men ble litt redd pga dette med pulsen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er syk så trenger kroppen mer oksygen, og da stiger gjerne pulsen.

Ring legen å be om å ta en crp-prøve, det gjør de jo kjapt på kontoret.

Om du stresser mye pga pulsen, så er det med på å øke den, ja. Slapp av, ta det med ro :) Så skal du se det ordner seg!

Skrevet

Takk for råd :)

Jeg håpte egentlig at jeg slapp å dra til legen i dag, siden det er et stykke. Ville heller forsøke å sove det av meg slik jeg vanligvis pleier. Tror du det er nødvendig å dra med en gang? Jeg kan jo ringe dem for råd da..

Skrevet

Nei, det er nok ikke nødvendig. Høres ut som virus igrunn, så da må det bare gå over. Hvile og fornuftig mat er tingen da :) God bedring!

Skrevet

Takk for svar :)

Ja legen mente det var virus, og at jeg skulle bli hjemme dersom jeg følte meg dårligere.. så her sitter jeg da med BiM og Sex og Singelliv..hehe kjedelig altså.

Det eneste som bekymret meg var pulsen, for jeg ble redd det ville være farlig for meg eller barnet, jeg er 24 uker på vei. Jeg merker jo at pulsen også stiger når jeg begynner å tenke på det..

Skrevet

Åja, du er gravid også...

Da ville jeg tatt deg inn med en gang hvertfall. For å sjekke pulsen til barnet om ikke annet. Forstår godt at du blir bekymret, men det høres ikke ut som noe alvorlig. Dessuten kan Bim og S&S være vel så godt noenganger :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...