peonererfine Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Skal kjøpe 'stor' seng nå, og lurer altså på hva som er mest praktisk. Hvilke senger kjøpte dere, og fungerer det greit? Lurer også på dyne- og putestørrelse nå til denne nye senga. Bare orienterer meg litt før jeg drar på Ikea m.fl butikker...
tiger82 Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Jeg kjøpte den blå barnesenga de har på ikea pluss matchende nattbord. (Det går an å få matchende kleskap også) Den var bare så tøff at den måtte vi kjøpe Det fungerer veldig greit, og jeg er veldig glad for at vi kjøpte ei seng som ikke var lenger enn 1.70. For vi har flytta i mellom tida, og det var akkuratt plass til ei 1.70m seng mellom vegg og kleskap på det nye soverommet. Kjøpte stor dyne (2m lang) og vanlig pute.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Ettersom datteren vår har et ganske stort rom kjøpte vi en seng i full størrelse til henne. Så kan hun ha den til hun blir voksen, eventuelt til hun synes den er for barnslig, for den har høy kant med blomster på, men den tror jeg man kan ta av. Har "voksen" størrelse på dyne og pute også. Så ganske sært ut første natt da den bittelille jenta lå i den ene enden av den store sengen. Hun hadde jo sovet i sprinkelseng natten før.
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Vi kjøpte juniorseng på Barnas Hus, veldig fin
mai mammaen til to Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 vi byttet da hun var 19 mnd da.. hun har en sånn utvidbar.. en fra ikea. man kan legge ned en del i fotenden og hode enden. veldig fornøyd med den. hun er nå 2 år og 4 mnd og vi har ikke måtte legge ned noen enda.. men ser at du har en tre åring.da tror jeg at jeg hadde kjøpt en helt vanlig stor seng som dem kan bruke leeeenge.... vi har 140x 100 tror jeg det er.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Jeg kjøpte en juniorseng på barnas hus som er veldig fin. Den heter hoppe valdemar tror jeg. Den er ikke så stor men gutten min likte ikke å ligge i stor seng. Våknet flere ganger på natten og alt ble bare et slit. Han sa hele tiden at han liker ikke stor seng han vil ha en liten seng. Nå har vi ikke noen problemer med søvnen lenger heldigvis og han er storfornøyd med den nye sengen. Men barn er jo forskjellige. Sikkert mange som liker å ligge i stor seng også. Har også juniorstørrelse på dyna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå