Zitro Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Mamma har nemlig tilbydd seg, mannen min er mye borte og vi har 2 unger. Så husarbeid blir litt forsømt iblant... Så nå har hun tilbydd seg å vaske for meg da. Men jeg veit ikke om jeg vil ha hu snikendes rundt over alt her heller da... Hu vil gjøre alt gratis. Hva ville dere gjort?
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Nei, det ville jeg ikke. Men så vil jeg ikke ha vaskehjelp i det store og det hele, selvom det hadde trengtes! Vil gjerne ha kontroll på hva som blir gjort her selv
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 niks. Men det er fordi jeg har arva vaskegenet etter mamma, og det er heller dårligt Svigermor kunne ha fått vasket hos meg da, dersom hun hadde tilbydt seg. Men bare det som jeg aldri tar meg tid til, vaske gulvene, dusjkabinett, stekeoven, vinduer osv..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Har mamma som "tilfeldig" vaskehjelp (altså ikke regelmessig) her i heimen nå når jeg er så sjukelig av meg. Det går kjempefint, men sånn til vanlig så ville jeg nok hatt noen andre. Både fordi hun er mindre nøye enn meg, og fordi jeg gjerne ville hatt en jeg kunne stilt litt mer krav til enn til mamma som (i ditt tilfelle) stiller opp gratis.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Nei, det ville jeg ikke. For det første vil jeg ikke være "avhengig" av mammaen min på den måten. Og for det andre så liker jeg ikke helt tanken på at hun skal drive og svinse rundt i skuffer og skap (selv om det egentlig ikke er noe hemmelig der). Klart, hadde det vært en engangshendelse (fyke over gulvene med moppen), så hadde det jo vært en ting, men noe mer enn det tror jeg at jeg pent hadde takket nei til.
fox`y Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 nei jeg har ikke villet d,men jeg vill ikke ha noen andre heller til å vaske for meg jeg da. klarer d fint selv. Har 2 små på 1 og 3 år jeg oxo å en mann som jobber på sjøen,men må si d sjer ikke bomba ut hær. vasker gulv og støvsuger når gutta har lagt seg vær kveld,klær vasker jeg vær dag og do vær dag. Men sjønner at d er en befrielse å få andre til å vaske for seg. Men mitt hus er privat syns jeg. mamma,pappa og søss har nøkkel hit men de kommer ikke uanmeldt. men de tar inn posten å d vist vi er borte over lengre tid. Du må nesten finne ut hva du ønsker selv, hun er jo veldig snill som tilbyr seg syns jeg:)
~sjiraff~ Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Ja hvis hun hadde hatt tid og ork, og jeg ikke, så selvfølgelig. Hender forøvrig at svigermor tar i ett tak her hvis hun er barnevakt eller kjeder seg.. hehe..
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Niks!!! Fordèt om det er min egen mamma, så ville jeg ikke hatt henne snikende rundt overalt.. Ingen andre heller for den saks skyld!
Hibbel Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Jeg tar imot hjelp fra min mor innimellom til vask ja. Hun bor ett stykke unna, men kommer gjerne å vasker når vi er på jobb ( ikke så ofte, men kanskje to-tre ganger i året) Jeg ser ikke noe galt i det, vi har ikke annet enn hybelkaniner å skjule. Er usikker på om jeg ville ha hatt henne fast, men da måtte vi iallefall gi henne penger for det. Like greit at hun får pengene som en annen innleid tenker jeg. Og bedre å ha kjentfolk som vasker enn totalt fremmede. Nå ELSKER min mor å vaske og det har hun likt hele livet- så jeg ser ikke noe galt i det. "Knock your self" out sier jeg bare!
Gjest Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 Hadde min mor plutselig kunnet vaske hadde jeg vaert mer enn glad for aa ha henne hjemme hos meg ... men her er det nok mer andre veien for det er jeg som pleier aa ta en rundvask hjemme hos hennne ettersom hun har vond leddgikt.
hit og dit Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 Ho er ein reser på å vaske så ho hadde nok gjort ein god jobb. Men det er noko rart med det å ha eigen familie til å jobbe for seg. Veit ikkje heilt om eg hadde klart å komme å oversjå "feildynamikken" i det.
2hærligegutter Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 Jeg syntes det ville hvert værre med mor/svigermor til å vaske for meg enn vaskehjelp (som jeg har) da ville jeg tatt det som en fornærmelse omtrent at de hadde sagt til meg at jeg vasker for dårlig/sjeldent. Nå er eikke jeg noe glad i å vaske, hater generelt husarbeid så vi har annskaffet oss vaskehjelp hver 14 dag, sambo er ikke noe bedre han. Har i tillegg eksem så vasking lager mye kløe hos meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå