Gå til innhold

Har dere peiling? Sliter litt her :( Noen som kjenner seg igjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 18+6 dager og sliter med følgende:

*Hyppig hodepine (aldri vært plaget med det tidligere)

*Svimmel og veldig trøtt hele dagen og meget ukonsentrert

*kløe på bryst

*Hvite prikker i urin/støvlignende + en god del grums. Har fått utslag på uristix flere ganger. ( Drikker en del vann)

*Sammentrekkninger i livmor? Kjennes som en stram ball og er virkelig ubehagelig + menstruasjonssmerter. Har kjent liv regelmessig en periode, men har ikke kjent noe på en uke nå.

Har hatt ett normalt blodtrykk på 120/71, men har falt til 101/63 ( vet at det ikke er sånn kjempelavt men kanskje noe av grunnen til svimmling?) Er heller ikke den tynneste jenta i klassen.

Noen som kjenner seg igjen?? Har en lege som ikke er så lett å få time hos, lite bemanning var beskjeden i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du beskriver ganske vanlige svangerskaps symptomer. Svimmenhet kan skyldes ditt fallende blodtrykk (ikke farlig - bare ubehagelig). Jeg hadde det samme men noe tidligere i svangerskapet.

Jeg har også utfellinger og proteiner i urinen (i dette svangerskapet), dog syntes ikke legen dette er noe farlig siden det ikke er bakterielt (sendt til vekst tidligere).

Stram ball /sammentrekninger - Livmoren forbreder seg. Part of the game. I mitt andre svangerskap kjenner jeg ikke så mye strekking etc, det er jo tøyd tidligere.

Ta det rolig og føl hva du syntes er riktig, aktivitet er sunt fortsatt.

Skrevet

du beskriver jo meg :) hihi.. er 16 uker idag! hodepine? JAAAAAAAAAAAAAA :(

svimmel? ja jøss.. pga blodtrykket synker og stiger. mellom 110/65 og 90/50 hr vært hele nede i 77/45 også!!

urinutslag: hver gang, men ok på dyrkning. sier det bare er forurensning fra utflod. prøv om du kan tisse litt i do, holde igjen, og tisse litt i glasset nestegang du ar urinprøve. så du får "skylt" vekk litt utflod som gir utslag. vaske deg med vann før du tisser er også ok :) vaske litt inni lissom :P

livmora gjør bare jobben sin, vær glad den gjør det!! :) Det viser at kroppen din forbereder seg til fødsel :) og du trenger ikke kjenne liv daglig så tidlig. men er du nervøs for at noe har skjedd, så hør med fødeavd/jordmor/lege om du bare kan få komme å lytte etter hjertet for å være på sikre siden. så du får ro i kroppen :)

Skrevet

kløe på bryst, kan være at brystene vokser?? De jobber jo iherdig de og. eller det er hormon betinget :)

Skrevet

Åh, det er så MYE som skjer i kroppen vår nå at det er pokker ikke rart vi plages! Brystene mine klør også noe forferdelig. Ikke alle dager, heldigvis, men når de klør, så klør jeg til jeg blør.. :(

Brystene forbereder seg akkurat som resten av kroppen vår. Kroppen vet at det skal komme melk der, så det skjer noe helt fra tidlig i svangerskapet. Vet ikke helt hva kløen kommer av, men det er iallefall helt normalt.

Hodepine hadde jeg også i en liten periode, og jeg anbefaler deg å stresse ned da. Og drikk mye vann. Gjør ting som får deg til å slappe av. Ta deg et varmt bad, hør på rolig musikk, tren om det får deg til å tenke på noe annet. Hodepine KAN kommer av bekymringer osv, så prøv å ta godt vare på deg selv, så forsvinner det sikkert!

Trøtthet og svimmelhet er også noe mange må gjennom. Blir du fort svimmel, så prøv å ikke reis deg så brått når du har sittet lenge. Og ha gjerne noe raske karbohydrater i nærheten, f.eks drops eller sjokolade eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...