*Timulia* Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 har akkurat hatt besøk av husmor-ånden (og det er sjelden!!!) så nå har jeg vaska kjøkkenet "nedentil" altså m lister og skapfronter og greier. Litt fornøyd kan du si, må jo være jubelår i dag, for slikt gjør jeg bare hvert jubelår.... Men inspirert av min flinke dag så lurer jeg på: Hva er ditt beste rengjøringstips? No som gjør det så griseenkelt å vaske/gjøre rent at selv jeg kan finne på å gjøre det litt oftere? Har hørt at sitron kan brukes til mye rart, noen som har tips?
M by M Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Sitte i sofaen og se på at mannen din vasker ;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 En god microfiberklut kan få det til å skinne både av vinduer og kraner ) Selv uten bruk av masse såpe. Stålull funker fint på kjøkkenet - jeg er så sprø at jeg bruker det både på keramisk topp, brødboks i "krom" og rustfrittstål hvitevarer (ikke ukentlig, da men de gangene jeg gjør det...).
Zitro Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Vasker man ofte nok så rekker ikke møkka å sette seg skikkelig fast, så da blir det alltid enkelt å vaske... :.-)
*Timulia* Skrevet 3. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2008 He he, skulle ønske mannen min var enig i den der! Dessverre er han enda mindre glad i vasking, og mye dårligere på det enn meg, så da må jeg som regel gå over etterpå likevel...... Han nekter å prøve moppen på gulvet, mener "militærmetoden" med først å bruke veldig våt fille og så godt oppvridd funker best. Og da helst dytte vaskekosten både frem og tilbake så møkka bare blir flytta på.... Den kampen har jeg gitt opp, han får holde seg til støvsugeren......
mamma-ylle og snurpen! Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 vi har svart sofa med mønster og ett hvert støvkorn syns på det svarte, surr en brei teip, med teip siden opp og bare dra over sofaen luretriks takk til damene på ekstrem rengjøring for tipset
sitrus76 Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 He he, vasker så altfor skjeldent her i huset. Vinduene tar jeg når jeg skjemmes av at de er så skitne. Da funker det sååå bra å gnikke med avispapir (vaske over med vanlig såpevann først da). Dette gjør jeg på speil også. Blir så blankt og fint. Ellers har jeg i all min latskap begynt å ha liggende sånne billige engangskluter i papir på badet (eller våtservietter, enklest i grunn). Når jeg ser at det er for lenge siden det er blitt vasket rundt vasken, i badekaret o.l, tar jeg bare en slik med såpevann og går over alt på no time. Genialt når man straks får gjester og det altfor lenge siden rengjøringen. Men klart det er best å vaske ofte og regelmessig da:)
*Timulia* Skrevet 3. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2008 Kom på en selv og (inspirert av teipen oppi her): Sånn rulle som man bruker på klær funker på samme måten. Også flott på lampeskjermer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå