Engelise Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 ...hvor lang tid dette kan ta? Jeg trodde at slimproppen gikk på lørdag, nå vet jeg at den IKKE gjorde det. Den kom i dag. Uten tvil! Ikke så lenge etterpå fikk jeg kraftige kynnere som har vært ganske regelmessige nå, omtrent hvert 10. minutt. Når jeg får disse kynnerne får jeg litt vondt nede ved skambenet (heter det det?), kjennes ut som kraftige menssmerter liksom.. Føler at kroppen min er litt rar i dag. Attpåtil har jeg løs mage.. Er dette noe man går lenge med før fødselen setter i gang tror dere? Egne erfaringer? Kan jeg virkelig ha det slik nå og likevel gå til termin 15. september?
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 snakket med legen i dag om slimproppen....kan vist gå fra 1 dag til 20 uker.. Så sier kun at livmorhalsen begynner å forberede seg
mammamy Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Med min første gikk slimproppen på formiddagen etter svake sammentrekninger, jeg fikk rier etter det og jenta ble født kl.7 dagen etter.
Engelise Skrevet 3. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2008 Så som antatt har ikke slimproppen så veldig stor betydning:( Men hva med de andre "symptomene" mine? Kan det være tegn på at noe nærmer seg? Åååå.. Er så spent..
temine Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Jeg har nettopp lært at kynnere ikke skal være regelmessige. Når de er det kalles det rier. Sist fødsel hadde jeg bare mensensmerter nede ved skambenet og rier...hadde aldri smerter i ryggen. Hadde og løs mage, og noen timer senere var tulla ute. Nå kan det jo hende det dabber av igjen, men det kan og være det tar seg opp og at du får babyen din i dag. Du modnes i alle fall nå, og det betyr enda ett skritt nærmere baby:) Jeg tipper du ikke går til termin...men føder i dag eller i morgen, man må jo få være litt positiv:D
Engelise Skrevet 3. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2008 Jeeeeij! Egentlig tørr jeg ikke håpe, men jeg gjør det likevel:) Vi skal på omvisning på føden i dag, får kanskje spørre litt da.. Nå pakker jeg faktisk bagen. Det har jeg utsatt LENGE! Kanskje litt for lenge? Artig hvis det skal skje noe:D
Engelise Skrevet 3. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2008 Dytter litt her jeg. Vil gjerne ha litt flere "fortellinger" om dette. Har hatt regelmessige tak nederst i magen i hele dag. Det har vært alt fra 5-15 minutters mellomrom. Det har variert hvor vondt det har vært, men det er så ille at jeg må stoppe opp hvis jeg går. Tørr jeg å kalle dette rier? Hvor lenge kan jeg gå herfra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå