Gå til innhold

Bryllupstale.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er høygravid og skal være forlover i bryllup. Klarer ikke å konsentrere meg og tenke for tiden. Er ikke helt i form.......

Kan noen hjelpe meg litt. Hva bør en god og personlig tale inneholde???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg godt! Jeg er i samme situasjon, og gleder meg ikke!

Har ikke klart å skrive noe før nå, satte meg ned og skrev om vårt vennskap fra start til dags dato. Og litt diverse småepisoder.

Hvor morsom tale det blir vet jeg ikke, men det viktigste er at jeg får holdt en ok tale som er til henne og ikke til alle de andre gjestene...

Eller hva tror du?

Skrevet

Jeg var forlover ifjor sommer. Gruet meg skikkelig. Lurte på om jeg skulle holde tale eller lage en sang (sang er også vanlig).

Jeg skrev en veldig kort tale (noen velvalgte ord)..hehe... snakket bare litt om hvordan vennskapet vårt var, til tross for avstanden mellom oss(da til henne). Litt om hvordan brudeparet møttes etc. så en skål tilslutt.. hehe... var sikkert ferdig på 5 minutter. trenger ikke være så mye..

Skrevet

Hei og takk for svar!

Det høres fornuftig ut og ta med noen små episoder fra vennskapet og snakke litt om hvorfor akkurat vi ble så gode venner og fremdeles er det. Det viktigste er vel kanskje ikke å være så morsom. Å holde en tale foran så mange og i tillegg ikke kan drikke noen verdens ting gruer jeg meg til, men er ganske langt fremme på talelisten heldigvis.

Jeg må vel bare tvinge meg til å begynne og se hva som mkommer ut av det.

Lykke til med talen!

Skrevet

Dersom du hadde utdrikningslag for henne, kan du gjerne nevne det. Evt ta med en historie derfra, om det sømmer seg... ;-)

Og så er det ganske vanlig å si noe om hennes forhold til sin nye mann. A la du ser det lyser av henne når hun snakker om ham, er sammen med ham osv. Helst ikke altfor klisjepreget... ;-)

Lykke til!

Skrevet

Hei!!!!!!!!!!!

Mine forlovere takklet forlover talen påen helt genuin måte. De tok for seg alfabetet og knyttet hver bokstav til noe særegent ved meg og vennskapet til dem, det ble både morsomt og overveldende. Gubben fikk de også blandet inn. Det var en fantastisk tale som jeg aldrig kommer til å glemme og da hun ene sang (kan spilles på cd også) sangen fra Bjørn Eidsvåg "åh, åh, kan du ha det bedre enn du har det nå..." da bar det over for en stakkars brud. Dette var bare ett tips. De drog naturlig nok inn en del morsomme opplevelser som vi har hatt sammen og tipset mannen min om hva han burde gjøre og ikke gjøre i forhold til meg f.eks aldri la meg ta styringen over ett kart for da kan han være sikker på å ikke komme fram osv.

Masse lykke til. Dette blir sikkert veldig bra uanset!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...