Gå til innhold

"så rund du har blitt, du har nå lagt på deg litt!!"


Gjest

Anbefalte innlegg

JEG BLIR SÅ SINNA!!!!

 

er 160 høy og helt normalvektig til vanlig. er nå 25+0 og har lagt på meg ca 6 kg. men noen dager viser vekta mere siden jeg demmer opp vann som en flodhest. har fått diger mage, og den vises godt siden jeg ikke er så høy. dvs alle kg vises godt når man ikke er så høy.(magen har gått ut 20 cm allerede, rett fram).

Men alle i min manns familie sier "Å så rund du er blitt, du har da lagt på deg litt nå" HVER gang vi møtes. og dette sier dem før de har sagt hei. det er liksom at hei er byttet ut med kommentarer om antall kg. det er det første jeg får høre når jeg åpner ytterdøra. og det er ikke kødd engang.

jeg synes det er så innmari frekt. kunne aldri falt meg inn å si noe sånt til et annet menneske. første gangen de sa det var jeg to kg i minus faktisk.

men må tilføye at de har alle sammen sikkert 10 kg for mye å bære på ihvertfall, så til vanlig er jeg den slankeste av dem alle.

Men hva er det slags ting å si? De kommenterte det aldri da jeg slanket meg 15 kg etter forrige fødsel. bare når jeg er uheldig å legge litt på meg.

sist jeg fikk høre det var på søndag, men jeg klarer ikke å slutte å irritere meg over det. klarer ikke å slippe det. Men nå må det sies at dette er bare toppen av isfjellet der i gården, så det er mulig det skal mindre til før jeg irriterer meg.

 

Er det flere her som plages med slike teite kommentarer. Har mest lyst å slutte å komme dit mere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også fått høre at jeg har blitt litt rundere i det siste... Prøver å ta det med humor, og spøker om det selv...

Synes ikke du skal la kommentarene fra andre gå inn på deg, selv om det klart kan være unødvendig...

Ellers er du faktisk veldig heldig!!! Jeg er 165 cm høy og ca 60 kilo til vanlig... er nå i uke 24+5 og har lagt på meg over 15 kilo!!! Skikkelig irriterende siden jeg prøver å drikke bare vann og spise sunt! Holder meg unna masse godteri og brus, men det helper visst ikke... =(

Lykke til videre hvertfall!

PS! Hvis dette plager deg mer fremover så si det til dem! Det er de som skal ta hensyn til deg og dine følelser i denne tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Jeg synes det er utrolig hvordan vekt og størrelse (fordi man er gravid) er noe alle og enhver har noe med!? "oj du skal vel ha tvillinger", "er du bare 5 1/2 måned på vei, jeg trodde fødselen var rett rundt hjørnet", "hvor mye har du egentlig lagt på deg".... slike kommentarer får jeg til stadighet, selv fra villt fremmede mennesker. Jeg er også "liten", 164, og med kort liv/rygg, så magen har kun en vei å gå: rett frem. I følge legen er alt helt gjennomsnittlig og jeg føler meg fin og i kjempeform, men disse ustanselige kommentarene irriterer iblandt en hormonell skrott ja :-)

 

Klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...