Gå til innhold

Gynekologen tror vi trenger hjelp.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat vært til vår første gyn-time nå... Det var ikke så gøy...Gynekologen sa han ikke trodde vi ville greie å bli gravid på egen hånd, og at vi hadde hatt veldig flaks som ble gravid med 6-åringen vår... Hadde ventet at han skulle si at alt så bra ut og at vi bare måtte fortsette å prøve, eller at jeg skulle begynne med pergo eller noe... Hadde ikke i min villeste fantasi trodd det skulle bli snakk om ivf nå med en gang... Gynekologen fant ingenting galt med meg, men mannen min har dårlig sædkvalitet... Skal ta en kontroll-prøve om to måneder og deretter søkes det om ivf...

Er ganske lei meg nå.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Liza!

Synes det er trist at du er lei deg nå! Var sikkert ingen koselig beskjed å få....men samtidig så har du fått et svar og dere kan begynne å gjøre noe med saken. Det er jo ikke noe morsomt å gå rundt å lure på hva som er galt heller.... Det gjør nemlig jeg!! Fikk heldigvis brev i posten idag om at jeg er innkalla til gyn.30.sept. Jeg både grur meg og ser frem til d!! Grur meg for at jeg kanskje får vite noe jeg ikke vil vite, men gleder meg til å kanskje endelig få noen svar og et utgangspunkt for fremgang!!

Tok du mange undersøkelser?? Leverte mannen din sædprøve på sykehuset?

Tenker masse på dere!!!

Stor klem!

Skrevet

Å nei, det var veldig trist å høre at det ikke gikk så veldig bra... Det må være et slag i ansiktet å få slik beskjed.

Samtidig er jo ikke alt håp ute! Det kan ha vært "en dårlig dag" mannen din avla prøven, og kanskje det hjelper med vitaminer, zink og det andre noen skriver man kan ta. Dere har fått det til før, så det er jo ikke heeelt håpløst? Synes legen svartmalte det litt kanskje?

Kanskje dere får det til i løpet av disse to månedene, man vet aldri!!

Men skjønner du er lei deg altså... Jeg gruer meg veldig til mannen min skal levere prøven, samtidig som jeg tar blodprøve. Jeg føler på meg at han har litt dårlige svømmere. Men det kan jo være meg også, vi har jo ikke avklart noe helt sikkert med meg ennå... At legen sier ting ser bra ut betyr ingenting om blodprøvene viser noe annet...

Jeg ønsker dere lykke til disse to mnd, og at han får spreke svømmere frem til den nye prøven!!

Klem

Skrevet

Hei Møre-jenta!

Så koselig å høre fra deg! Det var ganske tøft i går. Hadde heldigvis fri, tenkte på det hele dagen og var ganske deppa.Var tøff beskjed å få for mannen min også. Men har det bedre i dag, er som du sier godt å vite hva som er galt, og komme litt videre! Dersom det er tre måneders ventetid, kan vi komme igang rett over nyttår. Gynekologen mente det var god sjanse med å lykkes med ivf, dersom det bare er sperm-kvaliteten det er noe galt med og ikke noe galt med meg. Og vi har jo tross alt greid å bli gravid før! Føler meg litt optimistisk i dag!

Så bra du endelig har fått time til gyn, da! Skjønner du gruer deg, det gjorde jo jeg veldig. Er jo redd for svaret.... Ønsker deg iallefall kjempe-lykke til!!! Hvis det skulle bli aktuelt for dere, dere hører vel ikke til i Haugesund? Trondheim er vel nærmere?

Hei Nellybelly!

Ja, jeg var veldig trist i går. Mannen min også. Men som jeg sa til møre-jenta, så er det jo godt å vite hvorfor jeg ikke blir gravid også, og få hjelp! Skulle bare ønsket vi begynte å prøve på nr2 for leeeenge siden! Skal iallefall på apoteket i dag og kjøpe diverse vitaminer til mannen min! Så kanskje, kanskje klarer vi det på egenhånd.... Men egentlig er det litt deilig etter alle disse månedene, 18 prøveperioder, å vite at vi skal få hjelp snart. Føler jeg kan slappe av litt fra stress rundt prøving, leting etter symptomer på at noe er annerledes og de stadige nedturene når tr kommer... Nå kan vi bare kose oss og ha sex når vi har lyst!!

Når er det dere skal ta blodprøver og levere prøve, da? Blir spennende å høre hvordan det går! Krysser fingrene for at alt er bra og at dere plutselig blir gravid!! ;)

Klem og lykketil til dere begge!!

Skrevet

Møre-jenta!

Svarte visst ikke helt på spørsmålet ditt, vennen... I går tok gynekologen vanlig gu og innvendig ultralyd for å se på livmor og eggstokker. Det var ikke noe vondt, bare litt ubehagelig.... Han sa alt så normalt ut og at det så ut som om jeg hadde hatt eggløsning. Det var flere folikler der. jeg tok noen blodprøver også, progesteron for å se om jeg nettopp hadde hatt eggløsning og hiv og hepatitt, mtp ev. ivf. Mannen min måtte også ta endel blodprøver.

Skrevet

Hei Liza, ikke så kjekk beskjed å få, men som de andre sier, dere har klart det før, og mannens sædkvalitet kan jo variere en del tror jeg! Jeg tror nok at det ordner seg uansett jeg, og om dere må ha prøverør, så er det jo så godt at vi bor i Norge og at det går an å få hjelp til det meste :-) Masse lykke til :)

Skrevet

Takk for oppmuntring og lykke-ønskning, Dodli! Du, da, er gravid med to spirer! Det er jo fantastisk!! Gratulerer så masse! Går alt bra? Hvor mange uker på vei?

Skrevet

Hei

Hvis det stemmer at alt er bra med deg og at det bare er hans svømmere som er litt dårlige så er det faktisk hjelp å få for ham også. Har et vennepar som slet i 5 år før de fikk akkurat den beskjeden dere fikk. Nå sitter de med to skjønne gutter på 3 og 1 år som de har fått til helt alene hjemme.

Han gikk til en akupunktør og fikk satt noen nåler som virkelig satte fart på sakene. Det viste også stor forskjell på de innleverte sædprøvene.

Så søk litt og spørr deg litt rundt kanskje finner dere noe som kan hjelpe mens dere venter.

Skrevet

Er så utrolig lei meg, nå! Var optimistisk noen dager etter beskjeden om få svømmere hos mannen min og klar for ivf, men nå er jeg bare helt knekt! Bare gråter og gråter... Har så mange spørsmål, er så bekymret og redd for at storegutt ikke skal få en lillebror eller lillesøster noen gang...

Skrevet

Det kommer nok til å ordne seg. Selv har vi nesten 4 års leveringstid på den lille som ligger i magen min nå.

gå inn på assistert befruktning og søk hjelp hos andre der, der er det mange i din situasjon. Der er det også mange som vet hvor og hvem som kan hjelpe dere med å få bedre svømmere. Vet det er en lege som setter menn på pergo for å få bedre resultat...

Ikke gi opp, den sitter når du minst aner det selv.

Skrevet

Hei Liza!

Er så lei meg på dine vegne for at du føler deg så trist! Men det er sååå mange som får hjelp på denne måten og jeg er sikker på at sønnen din vil få et søsken!! Du må bare stå på!!

Det nærmer seg besøk på sykehuset for meg også og gruer meg veldig. Men vi må jo ha hjelp!!!! Vi er ikke alene iallfall! Ei venninne av meg skal sette inn egg over helga og det er andre gangen de gjør det! Prater en del med henne om det og da blir jeg beroliga,

men selvfølgelig dukker de samme tankene opp hos meg enkelte dager også og jeg blir superdeppa!!! Vil jo at sønnen vår skal få søsken! nå har bestekompisen hans fått en lillebror og det gjør jo ekstra vondt egentlig.....

Nå venter jeg mensen når som helst:( og kjenner det på meg at den kommer nå også.... Skikkelig frustrerende er det!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi får bare gjøre det beste ut av det!! Det blir nok vår tur også..........

Trøsteklem

Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt: Vi hører ikke til i Haugesund nei...og heller ikke Trondheim. Bor på østlandet vi og er litt usikker hvor man får ivf her hvis det blir aktuelt! Bor dere i Haugesund?

Skrevet

Takk for trøsteklem, Mørejenta!

Jeg begynner å komme meg litt nå, får opp motet og håpet igjen! Begynner å tro at det kan gå bra.... Vi får oss nok noen store, fine mager begge to ila 2009, Mørejenta!

Synd med den mensen som er på vei hos deg... Jeg er nettopp ferdig, og snart er det eggløsning igjen.... Nye muligheter!!!

Ha en fin dag, jeg må springe på jobb!!

Klem!

Skrevet

Hei

Sædkvaliteten kan en ofte gjøre noe med, så lenge det ikke er noe galt med kromosonene :-)

Er i ca samme båt som deg Liza når det gjelder syklus. Ny om ca 2 uker- litt vel spennende!!

Uff, nå må jeg slutte å svirre her inne, og komme meg på jobb.

Men det er så stor trøst å lese om andre som er i samme situasjon!!

Stor klem til dere alle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...