Gå til innhold

Gynekologen tror vi trenger hjelp.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi har vært til vår første time hos gynekolog i dag, han sa han ikke trodde vi ville klare å bli gravid på egen hånd.... Vi har en gutt på seks år fra før, gyn sa vi nok hadde hatt veldig flaks som fikk han. Jeg hadde kanskje trodd jeg skulle få noe hormon-behandling eller noe, ventet ikke at det ble snakk om ivf med en gang. Gynekologen fant ingenting galt hos meg, men dårlig sædkvalitet hos mannen min. Skal ta en kontroll-prøve om to måneder, og så henvises vi til ivf. Er det noen av dere her som har vært i Haugesund, og vet hvor lang ventetid det er? Gynekologen sa det er tre måneder, men har lest et sted at det er seks måneder....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :-)

Så bra at dere ble henvist med en gang!! Haugeund har ikke så ille ventetid men det er alltid greit å forberede seg på at det blir en lang prosess... Før dere setter i gang må dere inn på samtale der dere får vite mer om prosessen. Jeg hører selv til i Haugesund og vet at de er både flinke og kjekke der. Testet positivt i går og er for tiden i ekstase :-)

Lykke til!!!

Skrevet

Hei, takk for kjapt svar! Han skal ta en kontroll-prøve om to måneder, og dersom den også er dårlig, henvises vi. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet, ja... Skulle så gjerne vært gravid NÅ, eller helst for over et år siden... Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å vente mer...

Gratulerer så masse til deg, da!! Forstår godt du er i ekstase, har mange ganger drømt om hvordan det vil være å stå med en positiv test i hånden... Har dere prøvd lenge, da? Første ivf-forsøk?

Skrevet

Vi har prøvd i ca to år nå og dette var vårt andre forsøk. Ble gravid på første òg men da mistet vi.. Det er mange opp- og nedturer i dette gamet men det er utrolig hva en "venner seg til.." Vi krysser alt vi har for at denne gangen går det bra hele veien :-) Kroppen føles helt annerledes denne gangen og jeg har troen :-)

Vi har forresten det samme problemet som dere bare hos oss var spermkvaliteten elendig. Det var ikke liv i det hele da den ble testet.. Dertte resulterte i at de måtte gå direkte inn i testikkelen for å hente umoden sperm som de dyrket frem. Det er helt utrolig hva de kan gjøre!!!!

Jeg syntes det var godt å vite hva som var grunnen til at vi ikke fikk det til og er evig takknemlig for legevitenskapen :-)

Hadde dere prøvd lenge? Et års tid eller noe?

Skrevet

Vi har prøvd siden mai-07, det føles fryktelig lenge... Trodde det skulle klaffe med en gang, siden det gjorde det sist, med mirakel-gutten , som jeg kan begynne å kalle han nå... Angrer jo på at vi ikke begynte å prøve på nr.to mye tidligere, han er jo straks seks år nå... Legen sa ikke noe om at kvaliteten på spermiene var dårlig, det var bare så veldig få av dem. Det er vel egentlig positivt, kanskje, i forhold til ivf... Legen hørtes ihvertfall veldig optimistisk ut. Synes også det er godt egentlig å vite hva som er grunnen.

Krysser fingrene for at alt går bra med dere! Kos deg med tanken på den lille spiren inni magen din! Et eller to egg?

Skrevet

Legen har nok god grunn til å være optimistisk på deres vegne :-)

Det ble satt inn ett egg (sjelden de setter inn flere ) og nå er neste milepæl ultralyd i uke 7. Hører vi hjertelyden da så går det nok bra :-)

Jeg skjønner godt at dere angrer på at dere ikke startet med en gang men en kan ikke forutse slike ting.. Det ordner seg nok for dere. Dessuten- det virker ikke som om det er helt mørkt i forhold til å få det til selv!! Tvi tvi videre og bare spør om du lurer på noe :-)

Skrevet

Tusen takk for oppmuntringen, Ikø29! Har en ganske tøff dag i dag og er ikke akkurat klar for å snakke med noen kjente om dette enda. Da er det godt å ha BIM!

Spennende i uke sju, da, tenk å få høre et lite hjerte banke!! :-)

Skrevet

Ja, det er helt villt :-) Gleder meg til det!!!!

Vi tastes :-)

Skrevet

Heia!

Vi har samme problemet som dere. Har vårt på mitt andre uttak i dag, forrige gang gikk det ikke veien.

Må bare si at når det gjelder gutta så er dr Purvis på andrologisk senter på Skøyen ekspert. Han kunne ikke hjelpe oss, men fant ut at mannen min hadde en cyste som blokkerte den ene sædlederen, derfor ferre svømmere enn normalt. Verdt å ta en tur til han, bare å ringe og bestille time. Vi var i alle fall glade for å ha vært der, selv om kvaliteten ikke ble noe bedre! Masse lykke til.

Skrevet

Hei Kine71!

Takk for tips om dr Purvis! Det må vi overveie, må bare vente litt, tror mannen er litt i sjokk enda.... Kunne de ikke gjøre noe med den cysten for å åpne sædlederen til mannen din,da? Så synd det ikke gikk på første forsøk for dere, håper det går bra for dere denne gangen!!! Lykke til!!

Skrevet

Heia igjen!

Hos oss var det ikke snakk om å operere den cysten nei. Prøvde noen medisiner for å blåse opp sædlederen, men det hadde ikke innvirkning på forrige forsøket, men tror egentlig det var for tett innpå forsøket. Vi var der i mars og forsøk i mai. Sædcellene tar 3 mnd fra de lages til de kommer ut. Du må be mannen ta e-vitaminer, zink og antioksydanter. Bare å starte med en gang.... ingen tid å miste. For oss var det å gå til Purvis positivt. Han viste på ul.lyd hvor "feilen" lå. På sykehuset er de kun fokusert på dama og sier at om det er dårlig kvalitet på sæden så gjør vi icsi, ferdig med det! Det skal sies at for vår del hadde vi kun 2 egg befruktet av 8. I dag ringte de fra sykehuset og 6 var befruktet av 10! Litt bedre sjangse, kanskje Purvis har hjulpet oss allikevel? Jeg holder pusten og håper noen egg lever til innsett i morgen!

Skrevet

Hei Kine71!

Var det i går dere var til innsetting av egg? Hvordan gikk det???

Skrevet

Hei der!

Ble innsett i går og 3 på frys! Herregud for en forskjell fra forrige gang! Legene sa at det var interessant hvor mye bedre det gikk denne gangen. Jeg hadde endret fra langt regime til kort, med samme medisindose 150 gonal-f. Jeg sa til legene at jeg hadde det mye bedre under stimuleringen denne gangen, og jeg er overbevist om at det spiller en rolle. Kanskje var det også medisinene til Purvis og antioksydantene vi har spist, ikke vet jeg. Legene sa at det kan også våre forskjell på kvinnens sykluser.... Men jeg er i alle fall veldig fornøyd så langt. Lykke til med dere også Liza:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...