elin og gutta;) Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 etter et vanskelig svangerskap med mye komplikasjoner tok jeg opp igangsetting med jordmor i forrige uke. skulle på legekontroll på mandag 1/9 for å planlegge det. hadde time klokka 09.30....og klokka 11 var vi igang!!!!! jeg var veldig moden, og legen mente det ville bli greit å få meg igang,og at det ville gå rimelig fort. klokka 17.40 var vår lille prins født. han er 50 cm og 3640 gram og har hodeomkrets 36. det gikk fort, men da riene startet for fullt 13.30 kom de hvert minutt,så det var veldig intenst. hadde veldig smerter i korsryggen, men da pressriene kom ble de bedre, og det var bare å jobbe videre. presset i 40 minutter. ingen klipp,ingen rifter. kun et bittelite "skrubbsår" vi reiste hjem fra sykehuset igår ettermiddag,etter at barnelegen hadde undersøkt gullet og han hadde spist av puppen 3 ganger,bæsjet og var igang. en fantastisk opplevelse!!!! så,da takker vi for oss her inne. det har vært noen spennende måneder.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Ååh, heldige deg som har fått babyen! Gratulerer så masse! Nå kan du kose deg masse med den lille prinsen!
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer så mye med gutten!! Kos dere:-)
Des-10 Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer så mye med en liten gutt:) Så bra at alt gikk bra med dere.
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer så mye med gutten og vel overstått fødsel =)
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer så masse! Heldig du er som har fått babyen i armene!
berta Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer så mye !! Så heldig du er ! Va det på termin du ble satt i gang, og hvilke plager hadde du ?? Har lyst til å prøve å evnt få satt i gang selv...
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer så mye med den lille:) Masse lykke til videre:)
Nupsi Mcnugget Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer masse med den lille:)
elin og gutta;) Skrevet 3. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2008 til berta. jeg har termin 13 september, så jeg ble satt igang litt tidligere. komplikasjonene er cyste på eggstokken-risiko fra første dag. jernmangel....fikk jo orden på den tilslutt.... svangerskapsdiabetes med insulinbehov truende prematur fødsel pga forkortet livmorhals.innlagt på føden fra uke 24+6 til uke 33+1. laaaaange uker med mye redsel det. åpning og hodet på barnet helt nede ved spina i 4 uker før igangsatt fødsel. veldig mye vondt, og et veldig psykisk anstrengende svangerskap. veldig glad for å få lov å starte fødselen på sykehuset,kontrollert og greit. fødeavdelingen på sykehuset buskerud er virkelig helt topp. glemte å skrive over at jeg fikk en bedøvende sprøyte i skjeden når det var som værst...husker ikke engang hva den het,bare at de ikke rakk å gjøre det mellom to rier,så det var helt ufyselig vondt å bli stukket og styret med midt i en kraftig ri..... ellers brukte jeg ingen form for smertestillende, bare en fantastisk mann som var der, to utrolig flinke jordmødre som var der hele tiden siste timen, og verdens søteste barnepleier..... jeg var aldri redd for at det ikke skulle gå bra med de der.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 ååå herlighet:) så bra..fikk frysninger her:) gratulerer så mye..:)håper d er min tur snart..
Ønskebaby08*12 Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer meg vel overstått fødsel og lille gutten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå