Lillehjertet2 Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Vet at ikke det alltid stemmer med størrelsen på babyen, men litt redd for at det er en stor baby inni her..ligger litt over det grønne på kurven 36 cm i uke 36..flere som ligger der og har vært på vekstestimering...det har ikke vært noe tema på mine kontroller å finne ut av hvor stor babyen er, men på 3d ul mente han at om jeg går helt til termin er babyen nærmere 4 kg..dette var jo i uke 25, så jeg håper jo at det kanskje kan ha stabilisert seg litt..dessuten er mens term 9 dager før ul term, så er jo litt forskjell.
ChellBell - har født! Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Den SF-kurven på helsekortet vårt er 25 år gammel, så den er laget etter hva gjennomsnittsbebisen var den gangen. Gjennomsnittsvekten var da 3.2 kg ved fødsel, og det er det langt i fra i dag Så ikke legg så mye vekt på den...
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Jammen ikke lett å si.. Men har jo hørt om veldig mange tilfeller der leger/jordmødre gjetter feil vekt.. Selv ligger jeg under gjennomsnittet på den kurven, men bekymrer meg ikke. Små babyer ligger i familien, og babyen er frisk:) Dessuten så følger legen/jordmoren ekstra godt med pgs det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå