Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 hva hadde dere gjort om det ble oppdaget at noen i nærmeste familie/samboer hadde forgrepet seg på barnet ditt?Og om du bare hadde et snev av mistanke,hva ville du gjort for å finne det ut.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Jeg hadde drept dem. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Bør vel kanskje begynne med å snakke med barnet, for å bekrefte eller avkrefte en evt. mistanke. Legesjekk for å sjekke overgrep og evt. sikre bevis? Legen vet sikkert hva neste skritt vil være. Dumt å ta loven i egne hender, da er man jo ikke det "spøtt" bedre enn overgriperen.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Kommer veldig an på hvor sterk mistanken var. Om mistanken var sterk ville jeg tatt kontakt med profesjonelle for å få fagfolk til å snakke med barnet. Kan være veldig ødeleggende om man som forelder tar seg av snakkingen med barnet selv, da man kan legge ord i munnen på barnet, lede barnet osv. Om jeg bare hadde et snev av mistanke ville jeg prøvd å undersøke mest mulig for å se om jeg hadde grunn til mistanke. Litt skummelt å gå til lege/fagfolk med en bitteliten mistanke om incest, da konsekvensene kan bli enorme.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Jeg ville snakket med helsestasjonen, og fått veiledning der på hva en kan gjøre videre. Helst bør en ikke snakke med barnet selv, -da dette kan ødelegge bevis.. Egentlig er det litt selvmotsigende, for barnet trenger åpenhet om det og at en tør å snakke om det, -da blir skadevirkningen mindre. Men, om en vil at den som har forgrepet seg skal bli tatt, få noen profesjonelle til å snakke med barnet først, så kan du som forelder trå til etterpå.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Gjort som en over her; drept dem! Ihvertfall grisebanka han/hun skikkelig!
___ Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Kommer for det første ann på hva slaks overgrep det var snakk om. Om jeg hadde snev av mistanke om at barnet mit ble behandlet dårlig måtte jeg jo gjøre mit ytterste for å finne ut hvordan situasjonen virkelig var, om det faktisk hadde hendt noe galt og eventuelt hva. Ting jeg kunne gjøre for å finne ut av det måtte vel være å snakke med barnet, forhøre meg i barnehagen om de hadde reagert på noe spessielt og eventuelt kontaktet spesialister for tips om hva jeg burde se etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå