Gå til innhold

Et siste skippertak.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg snart ut i jobb igjen, og ser at omgjøring av visse rutiner må forandres. Jeg kan feks ikke se for meg at jeg hver dag etter jobben, skal hale med meg to barn i butikken for å handle middag og andre ymse ting.

Så nå har jeg startet med ukeshandling ( dvs. jeg begynte i går..he he)

Vi satt sammen og la opp meny for en hel uke. Storebror fikk stemmerett for èn dag, noe han var svært fornøyd med. Jeg har satt opp visse regler, som feks at vi kun skal ha pannekaker en dag annen hver uke....

Håper at dette blir en rutine som vi klarer å gjennomføre...

Det er deilig å tenke på at jeg slipper å dra i butikken i dag hvertfall:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menylister er topp! Her har vi også måttet lage visse regler for innholdet, som pannekaker.... Og at vi må ha poteter minst et par ganger i uken og at ikke det er kjøttdeig annenhver dag,- og fisk...... Min erfaring er at også "upopulære" middager aksepteres lettere når ungene har sett på listen at de er i komminga...

Handlingen blir mye lettere, for nå klarer jeg å skrive liste for nesten hele uka,- og så supplerer jeg bare litt med det jeg likevel har glemt.....

Jeg har også en liste over husarbeid,- hvilke dager man vasker hvor og sånn,- og jammen rekker jeg over mye når det fordeles utover litt. Tror dette skal gå fint også når jeg begynner i jobb igjen.

Skrevet

Jeg hadde en gang en fin fillipinsk venninne som vasket for meg. Desverre sluttet hun:( Jeg har STOOORE planer om å skaffe meg en ny venninne. Det er slitsomt nok med full jobb og to barn, om man også i tillegg skal legge inn husvask. Ønsker hvertfall ikke å bruke helgen på å vaske! Dessuten er vasking noe jeg hater å gjøre..

Problemet er jo å finne en som er flink og til å stole på. Kjenner desverre ingen i mitt borettslag som har noen å anbefale..

Hvis jeg ikke finner noen, ser jeg at det er lurt med en vaske/rydde liste.

Skrevet

Jeg har også nettopp tatt opp igjen det med ukesmenyer. Det gjør livet enklere og så føler jeg meg så flink ;-) Jeg tror jammen jeg må la Storebror her også få velge mat en dag i uka, det blir han glad for :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...