frøydis m/ 4 Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Av min kjære mor som snart setter seg på bussen og busser de to og en kvart timene det tar fra henne til meg..... Nå har vi ikke sett hverandre siden tidlig i sommer,- tror nesten det er 2 mnd siden jeg var der borte. Tenker hun gleder seg til å treffe den lille skatten vår igjen. Han har jo vokst og lært mye nytt på disse månedene. :-) Litt trist når det blir så sjelden vi treffest slik at mormor og morfar ikke får ha tett kontakt med barna våre. Samtidig kjenner jeg på at det er godt å ha litt avstand mellom oss. Litt motstridende følelser kanskje, men slik er det nå en gang....
Maud Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Det blir nok fint for mormor å se den lille gutten deres. Det skjer jo så masse på noen måneder når de er små... Håper du og moren din også koser dere sammen nå når dere først treffes. Det er vanskelig å finne det som er en passe avstand både geografisk og emosjonelt...
Trollmora Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Så fint med besøk - det blir sikkert koselig ) Det er en skikkelig balanseøvelse mellom det å ha ofte/tett kontakt og holde avstand. Kjente på det i sommer sammen med min mor. Disse mødrene våre vil oss jo vel og ønsker å være sammen med oss og våre barn. ikke altid like hyggelig når man svelger kameler og gjør så godt man kan og samtidig føler at det blir litt i "vællage" som jeg sier. Å finne en perfekt avstand der barna får møte besteforeldrene med jevne mellomrom uten at man føler at det blir for tett kan være vanskelig. Når det er så langt mellom at det kreves flere overnattinger kan være vel så slitsomt som om de bor så nær at det bare er til å poppe innom i tide og utide(!). Uansett; ha en strålende dag:o) Klæm fra
bustebartepin Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Med fare for å bli oppfattet som veldig moraliserende og irettesettende vil jeg bare si: Kos dere sammen med mødrene deres og nyt tanken på at dere fremdeles som voksne får lov til å oppleve den betingelsesløse kjærligheten en mor har for sitt barn.. Skulle så inderlig inderlig vært i deres sko; på tross av kamelsvelging og bortiblanding! Vær sammen med dem og bli kjent med mennesket bak "mamma", legg dere hennes fortellinger på minnet og vis at dere er glade i mødrene deres!! Jeg var så heldig å ha ei fantastisk mamma som jeg desverre mistet så altfor tidlig som 24 åring. Skulle så gjerne ha husket mere av det ho fortalte meg fra sin ungdom; alle historiene som på en måte viste hvem ho egentlig var utenom "mamma".. Skulle så gjerne ha ringt ho og fortalt hvordan det gikk på storjentas aller første dag på ungdomsskolen, det eneste barnebarnet ho fikk oppleve. Skulle så gjerne invitert ho på snuppas kommende toårsdag, helst litt i forkant slik at jeg kunne engasjert ho i kakebaking... Skulle så gjerne tatt ho med på fotballguttas kamper, de hadde nok blitt noget flau av hennes heiarop! Skulle så gjerne tatt ho med på storjentas juleforestilling slik at ho kunne fått se at jenta har arva morfars danseglede og hjerte for dans. Skulle så gjerne...
dritgrei hei hei! Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 hei bustebartepin, du har helt køartrett i at man må nyte sekundene, nyte opplevelser både med familie og venner. Livet er så skjørt.... Klart du skulle ønske at du kunne dele ting og opplevelser med mamman din. Det er veldig koselig å ring til en mor som er engasjert.... Men av og til smøres jeg inn av svette tanker om mor-barn forhold. :-) Jeg tror helt sikkert at mine barn vil synes at jeg er av det litt tette slaget når de blir store for eksempel ;-))))) "hei vil dere ha middag hver eneste dag???" hahaha... Og jeg selv kjenner at velmente råd av og til blir litt mye av det gode, men du har rett.... og jeg øver meg hve eneste dag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå