Gå til innhold

Bare gråter i dag


mor07

Anbefalte innlegg

Jeg er skikkelig nedfor i dag, gråter hele tiden. Synes det gjør så vondt å amme, gruer meg til hver gang gutten våkner og vil ha mat, trodde det skulle være en kosestund, men det er det langt ifra her. Føler meg skikkelig mislykket fordi jeg sliter med ammingen. Gutten min er 10 dager. Måtte bare få det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da... Vet det der ikke er godt! :( Trøsta er at det går over, men skjønner jo at det ikke hjelper så veldig mye akkurat i dag... Men det er lov å gråte! Du er full av hormoner nå som kroppen driver og omstiller seg etter svangerskapet, og i tillegg venner seg til ammingen. Du er IKKE mislykket selv om du synes det gjør vondt å amme nå - det er helt normalt! Puppene dine er jo ikke akkurat vant til å bli sugd på til stadighet døgnet rundt, antar jeg. ;) De må få tid til å venne seg til denne behandlingen, og så vil det gradvis slutte å gjøre vondt. Har ingenting med deg å gjøre - er bare sånn det er. Det beste du kan gjøre er å prøve å holde ut nå, og gjøre det beste ut av ting. Håper du har noen som kan være god med deg og ta seg litt av deg i dag, så blir nok ting litt bedre ganske snart. Ammingen kommer til å bli kjempekos om noen dager.

 

Så stå på, du gjør en kjempejobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med hun over her, det vil gradvis gå over, tilslutt er puppene herdet, og det kan begynne å bli litt mer kos og amme. Du er ikke mislykket, tror ikke det er mange som ikke blir sår og øm i begynnelsen...

Hang in there!!

Og det er lov å gråte, er helt normal. Gikk rundt sånn en uke etter jeg kom hjem....... :)

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Jeg føler med deg!

Hadde akkurat samme ammeproblem i begynnelsen ( gutten min var 3 uker i går ) og det hjalp ikke at han ikke klarte å sovne uten pupp først! Selv om vi visste at han ikke var sulten!

 

Men det gikk over etter sånn 10-14 dager, husker ikke akkurat når, men etterhvert gikk det mye bedre, og nå er det bare kos!

 

Jeg smurte på noe ullfett jeg fikk anbefalt på sykehuset, siden jeg var så sår, men har også lest at folk smører på matolje for at det ikke skal bli rur. Bare husk å lufttørke!

 

Masse lykke til! Det går over!!! Helt sikkert!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få det ut! jeg hadde det sånn i starten jeg og (snuppa er 6 uker idag). de første 4-5 dagene hadde jeg ikke noe melk og jeg trodde faktisk hun var døden nær. helt dehydrert, slapp og sov 24 timer i døgnet. umulig å vekke. plutselig kom melka i gang etter gode tips, en god middag, en laaang, varm dusj og litt pumping. da gjorde det så vondt at jeg også grua meg til hver gang jeg skulle amme. men bare senk skuldrene, finn en behagelig stilling, pass på at han har et godt tak med stor, åpen munn og drikk et glass juice og finn en god bok. sitt gjerne med ammepute så du slipper å anstrenge deg. dette går over! nå kjenner jeg ikke at hun sutter en gang! du er IKKE mislykket, tror nesten alle sliter med amminga i starten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å jeg vet hvordan du har det.

Min er 15 dager. Nå er ene puppen bra, o den andre er enda sår, men begynner å komme seg.

Satt nesten anspent til han sugde seg fast..da bet jeg tenna sammen. Men nå er det ikke så vondt lengre.

Etter jeg kom hjem fra sykehuset så blødde jeg hver gang jeg ammet. Men det gikk over. Grusomt vondt.

 

Men en trøst er at det er bare i begynnelsen brystvortene er så såre.

Jeg smører på etter hver gang jeg har ammet med sånn salve. Hadde natusan sine ammeinnlegg, men brystvortene satt jo fast og det ble bare værre, så nå har jeg kjøpt ammeinnelgg på apoteket, og de er mye bedre.

 

Så bare hold deg fast med ammingen og bit tenna sammen. Så går det seg til etterhvert, og da blir det kos å amme istedet :o)

 

Er mitt 3 barn, og vært like sår hver gang..eller denne gangen var kanskje værst siden jeg hadde sår som blødde etter amming.

Men sår og vondt har det vært hver gang, men det går over.

 

Lykke til iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Føler veldig med deg. Jeg gråt mye første uka jeg og. Nå er babyen min 4 uker, og alt er mye bedre. Jeg var kjempesår på brystvortene, og kjøpte to kremer/salver på apoteket, og disse hjalp veldig. Smør på mellom hver amming, og gå med puppene framme. Kremen må ikke vaskes av før amming, så det fungerer veldig bra. Kjøp deg disse kremene med en gang, så slipper du å ha det slik.Jeg har nå brukt de i 4 uker, og fortsetter litt til for sikkerhetsskyld.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv evt litt til, men det ingen undergang om du går over til tillegg.. den ene puppen min har blokkert seg, etter at jeg har blødd og pumpet og herjet i to uker.. blikkering er et helvete, og jeg har ennå ikke klart å få ut alle klumpene... åppå det hele gikk min nesten ikke opp i vekt.. jeg har derfor inntil videre "pensjonert" den ene puppen,.. så jeg bruker den andre somn funker og har morsmelkerstatning i tillegg.. nå har jeg en kjempefornøyd baby, og har det supert selv!!!

husk at du også skal ha det bra!!! det er da også babyen har det bra!!!

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...