Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Som ikke klarer og amme babyen min på snart 3 mnd??? Ammingen har egentlig gått trått siden snuppa var 1 mnd, men har nå klart og gitt henne litt fram til nå, men nå føler jeg at hun ikke har noe glede av morsmelken, for hver gang jeg ammer, så er hun rolig i 30 min, så er hun like sulten igjen... Og jeg orker rett og slett ikke og sitte og amme hver halve time... Noen som har råd til meg hvordan jeg skal få opp melkeproduksjonen og få bedre næring i melka mi?? Eller er det best og bare gi henne MME???
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 du er nok ikke en dårlig mor, nei;) Da er jeg enda dårligere; klarte bare 6 uker, jeg.... Så var det over på mme. Men med nestemann klarte jeg faktisk å amme i 10 mnd. Og da var det som det du beskriver; de første månedene satt jeg å ammet hele tiden. Det var det som "reddet" ammingen. Men det krever sin kvinne. Jeg hadde nesten ikke tid til annet enn amming, følte jeg. Klarte jeg å dusje OG å vaske over gulvet samme dag, så var det som et under å regne;) Ammingen gjorde dette med å ha med mat andre steder, veldig enkelt. Men tror det var det hele. Jo, slapp jo å vaske flasker, da. Ellers er jeg av den formening at tillegg er omtrent like bra som morsmelk. Så du får ta det valget du føler er best for dere:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Klart du ikke er en dårlig mor!! Det er ikke best med morsmelk for enhver pris. Dersom du føler at hun ikke får nok mat og må amme hver halvtime, ville i hverfall jeg supplert med litt mme, ja..
børdi Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Hvordan kan det å ikke klare å amme barnet sitt kvalifisere til å være en dårlig mor??? så lenge ungen får mat og er fornøyd, spiller det ingen rolle om det er mm eller mme etter min mening.. Det er mye værre å amme for enhver pris og ungen ikke får nok mat.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Takk for svar:) Hadde håpet at jeg skulle klare og amme lenger, men føler at det ikke går, og syntes det er litt trist for da er en æra over.... Men på den annen side, så tar hun jo flaske veldig bra da, og da får hun ihvertfall nok næring, og slipper og sulte.... Prøvde og snakke med helsesøster om det, men da følte jeg meg bare som en dårlig mor, for hu mente at jeg bare måtte amme og amme, så gikk det bra til slutt, men dette er 14 dager siden, og det har ikke blitt bedre, har bare fått såre brystvorter, og det er jo heller ikke bra... Men dere fikk ihvertfall meg til og føle meg bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå