Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Vi skal leie et lokale hvor de da står for maten og alkoholen,,,er det da vanlig at vi står for drikke under hele festen,,,,skal selvfølgelig stå for drikke under manten og cafe avec,,,men blir jo fryktelig dyrt om man skal sponse drikke til alle med bar priser........hvordan er det vanlig å gjøre det,,,,noen forslag,???bør man da skrive noe om det på innbydelsen om man kun står for drikke under maten....hjelp.
Nenya^juni2010 Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Der hvor man må kjøpe drinker i bar er det vel vanlig at det blir holdt 2-3 bonger per pers og så betaler de selv resten. Og det bør stå i invitasjonen hvis de må ha penger med seg.
Iselilja Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Vi kommer til å sponse vin og øl. Evt drinker må gjestene kjøpe selv.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 ja det blir fryktelig dyrt. hvorfor leier dere ikke ett lokalet istedet,bestiller mat fra ett anne sted,og kjøper alkoholen selv i sverige/danmark å har åpen bar?? det er mye billigere enn å leie ett sted hvor de står for mat og drikke....
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Vi skal også være på et hotell som står for mat og drikke. Skal spandere champagne ved ankomst, hvitvin til forrett, rødvin til hovedrett, dessertvin til desserten og cognac/baileys til kaffen etterpå. Deretter får folk kjøpe selv i baren, har ikke tenkt å ha bonger. Har ikke skrevet noe om dette på invitasjonen, og heller ikke på websiden vi har laget med informasjon og ønskeliste... Men toastmaster kommer til å opplyse om dette før middagen. Dersom noen virkelig drar ut på fest uten å ha med seg penger, så får de klare seg på de 6-7 glassene de får spandert fra oss.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Jeg ville opplyst på en eller annen måte i forkant om at det er mulighet til å kjøpe drikke i baren til festen... Utrolig kjipt å komme på bryllupsfest uten penger når man må kjøpe drikke selv. Skjønner godt at brudefolket ikke spanderer hele festen når det må handles til barpriser, men dette er en viktig opplysning til gjestene! Jeg ville ikke syntes det var dumt, teit osv å måtte betale noe selv når det er på et hotell med barpris, men ville gjerne likt å vite om det på forhånd...!!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Tips: Skriv ned menyen i invitasjonen, og skriv under at det er mulighet til å kjøpe drikke etter maten i baren...: Meny for dagen: Forett: ........ Hovedrett:....... Dessert:.......... Vin, øl (eller det dere serverer til maten) Kaffe, kaker og avec Etter maten er det muligheter til å kjøpe drikke i baren.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Hm, skjønner ikke helt hvem som drar ut uten lommebok jeg da... skal de drikke så kan de jo ikke kjøre hjem - da er det vel taxi eller overnatting på hotellet og da må de jo ha med penger/kort til det?? Men får kanskje legge til en setning på websiden vår om det der, så ser de det de som ser det...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 De drar jo ikke ut på byen da, men til et hotell... Men de fleste har sikkert med seg kort uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå