Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jerg begynte å bli sjuk i går ettermiddag, merket da at det svidde og klødde bak i nesen, i halsen og i ørene. Ble verre og verre i natt, og måtte ringe på jobb i dag tidlig og si jeg ikke kom. Nå har jeg samme følelsen der, men det kjennes ut som om noen har vært inni halsen min med en ostehøvel eller noe, det river for hver gang jeg puster. I tillegg har jeg vondt under ribbeina og bak mellom skuldrene når jeg puster, og føler ikke jeg får pustet skikkelig inn fordi det gjør vondt. Begynner da å hoste noe grusomt - samme hvis jeg snakker. HAr ikke feber og opphovnet hals, noe jeg syns er rart siden jeg alltid har det når jeg er forkjøla... Men pleier dere å bli sånn når dere blir forkjøla eller? Grunnen til at jeg lurer, er at jeg ikke orker å gå til legen bare for å høre at jeg har fått meg en skikkelig forkjølelse. Kan gå der hvis jeg mistenker infeksjon e.l, men ellers holder jeg meg helst hjemme under dyna!
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 og så har jeg hodepine, er slapp og susete i tillegg, men det er vel vanlig...
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 pluss surkling og piping når jeg puster=) hehe...
* 5 om dagen * Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 det er en mulighet for lungebetennelse.jeg sliter med det samme nå, og har holdt på i 11 dager nå...slitsomt,men nå er jeg på returen.har heller ikke vært hos legen.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 vet du, sånn har jeg det og! begynte med vanlig forkjølelse for 2 dager siden, igår begynte jeg å kjenne det nedover brystkassa, og idag værker det nedover i brystkassa. kjempevondt. hoster opp endel slim nå på morgenen og det er sinnsykt vondt å hoste. jeg har hatt bronkitt flere ganger før, og det kjennes ut som det. husker bare ikke om jeg har fått antibiotika hver gang. men noen ganger har jeg fått det ihvertfall. jeg har heller ikke feber. men det kjennes litt sånn ut alikevel, er skikkelig slapp og i dårlig form.
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 høres ut som samme greiene som meg det, ja. Har tenkt tanken på lungebetennelse, siden en av beboerne der jeg jobber (sykehjem) har lungebetennelse for tiden. MEn tror ikke hun har smittsom lungebetennelse, er ihvertfall ikke satt opp smitteskilt hos henne...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 du kan jo ringe til legekontoret å snakke med dama i skranka, forklare symptomene og spørre om dete r vits i å komme inn. jeg har tilfeldigvis legetime imorgen, svangerskapskontroll, så jeg tar dte andre i samma slengen. høres ut som bronkitt synes jeg. er vel ikke sååå ofte unge friske mennesker får lungebetennelse tror jeg. begynner oftest som bronkitt eller lignende før det blir lungebetennelse. ikke helt sikker altså, men tror det. God bedring )
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 JA, tror jeg får gjøre det=) bronkitt hadde jeg ikke tenkt på... slet masse med det når jeg var liten (frem til jeg var ca 4 år) - innlagt på sykehus flere ganger for det og greier... får ringe skrankedamen=)
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Ringte legesenteret nå, hun hadde stappa fullt hos alle legene på hele senteret i dag, men fikk time i morgen formiddag. Og streng beskjed om å gå på legevakten hvis jeg ble verre, fordi jeg egentlig ikke burde gå frem til i morgen med dette heller... Hun mente det var bronkitt eller noe sånt da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå