Fire småtroll Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg er 14 + 6 i dag og har allerede kynnere, kjenner det hver dag. Overhodet ikke vonde, men kjenner jo livmora stramme seg. Tenkte liksom det var fordi jeg er fjerdegangs jeg kjente det såpass tidlig, men så hører jeg om andre her som er sykemeldte pga kynnere, så jeg ble plutselig litt bekymret... Er det helt uvanlig å kjenne kynnere så tidlig?
elikatt -mamma til 4- Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Jeg venter også nr. 4, og har hatt kynnere siden uke 8! Jeg hadde det i forrige svangerskap også, ingenting å bekymre seg for, sa jordmora. Det er bare hvis de er vonde og mange at man trenger sykemld. Jeg er nå i uke 18 og synes kynnerene har avtatt litt, men regner med at de øker på igjen når ukene går.:-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Jeg begynte å kjenne rundt uke 12 (2. gangs - slet med vonde og mange kynnere forrige gang, men selv de som ikke var vonde kom ikke så tidlig som nå) og måtte jo spørre samme spm som deg, hehe. De svarene jeg fikk da var at det var "normalt" )
trultemor07 Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Jeg begynte også tidlig med kynnere. Er tredjegangs, og ikke lenge siden sist jeg gikk gravid. Snakket med legen om det, fordi jeg var bekymret pga permisjonen er ferdig snart. Vil jo gjerne jobbe litt før neste permisjon. Han målte lengden på livmorhalsen med ultralyd, og den var så lang som den skulle. Var ingenting i veien for at jeg ikke kunne jobbe sa han. Tror det er vanlig at flergangs ofte sliter mer med kynnere
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 jeg begynte uke 11. er 2.gangs. har vel kynnere annenhver dag ca? er såpass vonde at jeg må forandre stilling og holde meg i korsryggen...
Nikkan Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Jeg begynte i uke 13 og fikk ganske kraftige kynnere. Jeg har en jobb med mye tunge løft og det er mye stress der, så legen mente det var derfor. Ble sykemeldt på heltid fra uke 20 fordi kynnerne bare ble værre og værre, så legen tok ingen sjanser. Jeg er nå i uke 25 og har fått vært hjemme en stund og slappet av og merker at kynnerene har blitt færre og mildere. Så ta det med ro og ikke stress for mye er mitt råd.
Fire småtroll Skrevet 3. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2008 Tusen takk for svar. Høres ut som det er flere av oss som har kynnere ganske tidlig, så jeg regner med det er normalt. Jeg vet fra før at leger ser forskjellig på dette, har hørt at det er uhyre sjelden kynnere fører til for tidlig fødsel, men mange leger sykemelder likevel for sikkerhets skyld. Har litt angst for å føde en liten fugleunge som såvidt overlever i uke 24 eller noe, så jeg får kanskje prøve å roe ned litt, men det er ikke lett... Skal på UL 25.sept, får høre litt med legen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå