Gå til innhold

Gravid, mensen OG mensensmerter....dårlig tergn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mensen altfor tidlig (lørdag, ventet den først idag). Jeg hadde som vanlig sterke menstruasjonssmerter, så jeg tenkte at det ikke var noen spire denne gangen... Men - i morges tok jeg en CB digital (måtte jo bare se ;) har vært så kvalm...) og den var sannelig meg positiv!!

Men - disse sterke mensensmertene jeg hadde i helgen....kan det ha vært en SA?? Ville jeg da vært kvalm fremdeles??? Hjelp....tør liksom ikke slippe jubelen løs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres ut som en tidlig SA, men sannsynligvis ikke det du vil høre. Mensen og sterke menssmerter er jo et godt tegn på det i alle fall så tidlig. Hadde du ikke tatt test, så hadde du sannsynligvis ikke tenkt noe mer over det.

Skrevet

hvor stor er blødningen?har det kommet klumper? jeg har hatt mye kraftige mens murringer gjennom hele graviditeten,og hatt en form for tr to ganger,men det er mer brun utflod enn friskt blod!

Skrevet

Ja, hvor stor var blødningen? Mange har jo menssmerter etter de har blitt gravide, inkl meg. Jeg har også hatt brunlig utflod og litt blod noen dager før IKM, noe jeg tolker som en festeblødning. Hvis du ikke blødde mye, ville jeg tenkt at det kan være en festeblødning. Hvis du blødde mye kan det ha vært en SA, evt at du har abortert en tvilling og har en igjen. Krysser fingrene for deg :-)

Skrevet

i mitt 1. svangerskap hadde jeg mensen de 3 første mnd. Så ble forfær at jeg var så langt på vei da jeg endeli tok en test og kom meg til legen =) mens- smerter kan du ha flere uker ut i svangerskapet!!

Håper på det beste =)

Skrevet

Tusen takk for svar!! Var hos lege idag, og han tok hcg i blodet og skal måle igjen på fredag. Så på mandag får jeg vite om det går oppover i hcg-produksjonen eller ei...

Så utrolig kjipt...

Jeg begynte med to/tre dager med spotting og brunlig utflod (noe jeg ALDRI har til vanlig), og murring i livmoren. Så, på lørdag, ble murringen til vanlige menssmerter, og utfloden ble til blødning. Men når jeg nå tenker meg om - det har vært mindre enn vanlig menstruasjon. Er det et bra tegn? Det varte fra lørdag kveld til tirsdag ettermiddag, og var egentlig sparsomt i forhold til hvordan det vanligvis er.... Brunlig hele tirsdagen, så egentlig bare friskt blod søndag og mandag.

Jeg får krysse fingrene, og skal holde dere oppdaterte :)

Skrevet

Det at det har vært mindre blod enn vanlig mens er et godt tegn. Kan selvfølgelig ikke utelukke at det har vært en SA for det, men synes du fortsatt skal ha et håp om at alt er bra. Og Hcg-verdiene vil jo gi svar. Lykke til og hold oss oppdatert!

Skrevet

Hcg på onsdag var 30, noe som var lavt ifølge legen (4+2).... Ble målt igjen idag, så på mandag får jeg endelig svar. Men legen ba meg forberede meg på at det hadde vært en tidlig SA. Jaja, vi er unge - og det var på første forsøk! Vi vet i hvert fall hvordan det gjøres ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...