Gå til innhold

Når du ikke vet kjønn:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vert på ultralyd for en stund siden og ville gjerne vite kjønn, men det var helt umulig å se grunnet navlestrengen som lå i veien. Der og da tenkte jeg ikke så mye over det var så glad for alt alt stod bra til der inne:) Men nå er jeg fryktelig spent hehe

Flere her inne som ikke vet men gjerne vil?:)

Tips om hvordan forberede seg til den lille overaskelsen er hjertelig velkommen:) Utstyr, fargevalg, klær, navn, forventninger, innreding osv:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg:))

Vet hvordan du har det ja. Jeg var på ultralyd for nesten 1 uke siden og ville gjerne vite kjønnet blant annet av praktiske årsaker som det å handle.

Med meg kunne dem heller ikke se det pga navlestrengen som lå i veien.

Har tenkt meg på 3D ultralyd men det er jo ennå nesten 2mnd til før jeg kan det. Leeeeenge å vente.

Når har du termin?

Skrevet

Hvor langt på vei er dere?

Var på UL i går, men gynekologen mente det var litt for tidlig å se enda.. men så poengterte han også at han ikke er så opptatt av å sjekke kjønn.. hrmf! :/

Er 19+6.

Men skal tilbake om to uker da, for meir nøye sjekk, sjekke hjertet og diverse organer, og måle hodekrets mer nøyaktig. Så får sikkert vite da :D

Skrevet

Hei igjen:)

Har termin 12.12:D Så er vel i uke 26 om jeg ikke tar helt feil:) Det er desverre slik at det ikke finnst tilbud om privat ultralyd der vi bor så det blir kun den ordinære ultralyden. Med mindre noe er galt da men alt ser heldigvis flott ut så lang:)

Med andre ord ikke store sjangsen for å få vite kjønn får den lille er komt til verden;) Så lurer på hvordan vi gjør dette framover, klør i fingrene etter å starte med handling hehe :D

Skrevet

Du kan jo handle en del i nøytrale farger. Sengetøy, håndklær, kluter, helseteppe etc er fint i hvitt. De første nyfødt-plaggene kan også godt være hvite (litt mer upraktisk senere når de skal grise med syltetøy og spaghettisaus..).

Ellers finnes det noe klær i nøytrale farger, som brunt/beige, grått, grønt (synes iallefall jeg passer til begge kjønn).

Skrevet

Alt passer egentlig til begge kjønn, bortsett fra blått og rosa..

Finnes MYE fint i grønt, gul, brunt, hvitt, beige osv..

Skrevet

Hei igjen. Jeg var 18+4 når jeg var på ordinær ultralyd.

Må nevne at jeg har en gutt på 6 år fra før av, så derfor var jeg

kanskje ekstra spent på kjønnet.

Husker jo at jeg handlet en del nøytrale ting når jeg gikk med

han før jeg visste det ble gutt. Og må si at det tøyet jeg kjøpte

i nøytrale farger var kanskje det jeg brukte minst. For når jeg visste

at det ble gutt i 7mnd løp jeg ut å kjøpte blå ting med en gang. hehe

Jeg har jo en del ting jeg kan bruke etter han men også en del jeg må

kjøpe på nytt. + hvis det skulle bli jente er det plutselig en god del

ting jeg vil kjøpe. hehe:))

Skal på 3D 29 Oktober så må nok vente til da gitt.

Skrevet

Er innom fra tredje trimester, venter vårt første barn om to mnder og vet ikke kjønn og ønsker ikke heller å vite det... Har kjøpt ALT til babyen, innredet rommet osv, i nøytrale farger som grå, hvit, beige, grønn, orange, brun (digger brun), gult osv... Alt utenom rosa og blått!!! Synes ikke det har vært ett problem i det hele tatt, man får nok en del i gave og da er det jo i den fargen kjønnet er, pluss at jeg er så privilgert at jula kommer en mnd etter fødsel så da kommer det nok mye i rette fargen. Selv liker jeg ikke rosa og blått så godt og hvis du leter finner du!!! Begynte handlinga rundt tredje mnd, og for to uker siden kunne jeg si meg HELT ferdig med ALT=)=) Utenom de tingene jeg vet vi får i gave hos nærmeste familie;-)

Har funnet to guttenavn vi liker og ett jentenavn, babyen får navn med en gang den kommer uansett kjønn! Utstyret er også lett å finne i nøytrale farger og når det gjelder innredning så har jeg brukt bambie på tapet med noen grønne/gråe striper også grått og hvitt på de andre veggene!!! Tilbehøret er grått, hvitt, grønt, noe brunt...

Håper dette inspirer litt=) Er min førstefødte og har fått høre hos andre fødende at de synes det var greit å ikke vite kjønn for da hadde de mer å gi på slutten av fødselen siden de hadde så innmari lyst til å vite hva det blir også!!! Også elsker jeg overraskelser selv om jeg er ufattelig nysgjerrig... Vil helst fortelle samboer hva jeg har kjøpt i gave til ham med en gang den er kjøpt, må alltid hinte litt liksom, så er stolt over at jeg klarte å holde meg under ul!! Dette er noe jeg ikke angrer på og synes det er en drøm å finne ting som passer begge kjønn!!! Ikke minst så neste gang vi skal ha baby så passer klær og slikt uansett hva det blir da:-) Dessuten liker jeg å føle at vi er litt spesielle siden "alle" vet hva det blir nå til dags...

Lykke til=)=)

Skrevet

Beundrer deg for at du klarer å holde deg. Jeg klarer ikke det samme for jeg er alt for nyskjerrig. hehe

Synes bare at alle får vite kjønnet her inne, og synes det meste av klær og utstyr er enten guttete eller jentete. Men kanskje jeg ikke har lett nok, eller så er det kanskje fordi jeg ikke er så glad i brun, grønn og orange.

Synes du er flink som klarer holde deg jeg:))) Blir spennende å se når h*n kommer ut da:)

Skrevet

Vi vet heller ikke kjønnet og venter i starten av desember. Har egentlig lyst å vite det - ikke på grunn av innkjøp, men for å kunne forberede meg på alt det er mulig å forberede seg på forhånd (i den forstand å virkeliggjøre at det kommer en baby :).

Babyen lå og presset sammen bena på ordinær ul, og på ul i 12 uke er det for tidlig. MEN - vi skal på 3D ul om en drøy uke, så jeg håper det kommer fram da. Hvis ikke er det ikke så farlig heller.

Vi har kjøpt knall orange vogn :), klær i brunt, rødt, grønt, hvit (dog, vi har ikke kjøpt såå mye enda). Og jeg regner med man får endel i disse lyse-rosa eller lyse-blå fargene. Er ikke så glad i de fargene, men jeg tror det er litt koselig på babyer. Og - nøytrale farger øker jo gjenbruksverdien til klærne.

Dessuten - små babyer trenger vel egentlig ikke så mye, butikkene er jo åpne etter at du har født også :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...