Gå til innhold

En god gynekolog for gamle damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vil anbefale en god og FORSTÅELSESFULL, gynekolog i Oslo? Jeg har gått til akupunktur en stund og merker at det hjelper på syklusen etc, men gravid blir jeg ikke.

Må vel ta en tur til en gynekolog nå. Men er livredd for å møte en som bare sier at jeg er for gammel, og får meg til å kjenne meg dum. Kvier meg bare av den grunn for å gå..

Noen som har tips til en som ikke er sånn, og hvor man kan får time ganske raskt? Må vel bli en privat, da, men det er ok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Balderklinikken i Oslo... Kun ei dame der som er gynokolog. Hun tar ca 800 for en time, inkl. invendig ul. Hun er helt toppers, og ei meget rolig dame. Fikk veldig god kjemi med henne, og jeg fikk Pergo uten å spørre!!! Ikke fordi jeg hadde ustabil syklus, men kun for å gi det et lite puff :)

Ble anbefalt henne selv og andrer ikke :) Lykke til!!

Skrevet

... og angrer ikke... skulle det stå :)

PS: Hvor gammel er du?? Jeg selv er 37 år og i min 26. pp på nr. 2......!

Skrevet

Jeg er 40. Prøver på nr. 2 , men forrige gang gikk det lett..

Skrevet

Okei. Tror ikke du har noe å frykte hos henne. Hun var svært behagelig å snakke med, og jeg følte meg veldig trygg hos henne. HATER alt som har med "der nede å gjøre", men det gikk liksom så lett hos henne. OG hun tok seg god tid til å prate først, og ikke minst ta en grundig undersøkelse!

Anbefales!!!

Skrevet

Men hvordan går det med deg, som har holdt på så lenge? Hvilken behandling/oppfølging får du?

Skrevet

Jeg kan anbefale en gyn. som heter Mette Isacsen. Hun holder til på Aleris medisinske senter. Har brukt henne i noen år - ikke i forbindelse med graviditet, men hun er sikkert også veldig dyktig på det.

Skrevet

Hei igjen!

For øyeblikket gjør vi ingenting....annet enn å ha sex... he, he. Har jo som sagt ei jente fra før så vi vet jo at vi kan bli gravide, men sannelig tar det tid 2. gangen gitt. Blir vel undersøkelse av sambo først, da det ikke er noe galt med meg. Så kanskje IVF eller noe sånt? Vi har ikke diskutert det. Men lei er jeg ja... Lykke til!

Skrevet

Ang. akkurat denne gynekologen er jeg ikke enig i at hun passer for "gamle damer". Mulig hun er flink, men hun tok nesten motet fra meg med tanke på graviditet i moden alder. Jeg var da 35, og hun snakket i vei om at egg var som epler, og nå var det august og snart var det oktober og eplene ble skrukkete og råtne osv. Merkelig dame. Følte meg ikke akkurat som frisk frukt da jeg gikk ut, for å si det sånn:-)

Skrevet

Til Anonym: Var det Mette Isacsen du mente ikke passet til "gamle" damer? I det tilfelle er det jo ikke henne jeg skal gå til hvis jeg bestemmer meg for å utredes. Jeg synes hun er veldig ok til generelle undersøkelser, men takk for tipset angående babyprøving!

Virkelig ikke meningen å villede noen :-)

Skrevet

Ja, det var det. Nå er det vel strengt tatt ikke lov å diskutere navngitt helsepersonell her inne, men here goes:

Hovedinnlegger her var jo på jakt etter en FORSTÅELSESFULL gynekolog i fht oss "gamle damer", og det følte jeg nok ikke at hun var. I tillegg hadde jeg en annen negativ erfaring med henne da jeg var 6 uker på vei, og hun puttet meg i en taxi til ullevål med beskjed om at jeg hadde svangerskap utenfor livmoren, men "don't worry, du klarer deg nok fint med én eggstokk". Ullevål konstaterte derimot at alt var normalt, men fant en gigacyste hun hadde oversett.

Men jeg kan jo ha vært maks uheldig. Hvis du har gått til henne en stund, og hun kjenner deg, så kan det jo være like greit å høre hos henne først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...