Gå til innhold

Babyer, forkjølelse, RS-virus

Anbefalte innlegg

Gjest happynewyear
Skrevet

Var en gang vi skulle bort i et lite familieselskap, med nyfødt baby. Fikk høre at noen av de andre gjestene (barn) var veldig forkjølet. Vi var selv veldig slitne etter all nattevåk og ny livssituasjon og meldte så avbud. Tok ikke sjansen på at baby skulle få RS, og ønsker heller ikke selv å bli forkjølet akkurat da.. så mottakelige vi antakeligvis ville være så slitne som vi var. Fikk så høre av verten at familien med de forskjølete barna trakk seg, da de ikke ønsket å smitte noen. Vi ombestemte oss så og dro likevel og hvem andre dukket så ikke opp i selskapet?? Jo, den forkjølete familien. Og verten visste dette hele tiden, men unnlot å fortelle oss det, fordi verten selv gjerne ville at alle skulle være til stede. Og visstnok var mor i huset til den forkjølete familien sykepleier og mente det ikke var noe farlig om babyen vår ble smittet!!!! (Herregud, noe av det første vi lærte på helsestasjonen var jo å holde babyer unna forkjølete mennesker, fordi RS-viruset som ofte følger med forkjølelse kan være veldig farlig for de små).

Tror dere jeg ble gæærn!!!!

Jeg synes det var ordentlig frekt av verten å ikke informere oss om at den andre familien kom likevel. Verten visste jo at vi ikke ønsket å omgås forkjølete mennesker...

Hva synes dere om det her? Overreagerer jeg, eller var det litt frekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det:) er ikke noe morsomt med et barn som har Rs.

Skrevet

På den annen side må en jo nesten stenge seg inne for å unngå forkjøla mennesker. Spesielt dersom en har liten baby på vinterstid. Vanskelig det derre.

Skrevet

hehe man kan jo ikke unngå 100% å ikke bli smittet:) Det er som du sier. da kan man ikke gå ut til slutt;),Men man behøver jo ikke akkurat å oppsøke det;)

Gjest happynewyear
Skrevet

Nei, det er som dere sier at man ikke kan unngå å omgås litt smitte. Men her visste vi jo at andre gjester var forkjølet, og ønsket derfor å holde oss hjemme... men ble lurt til å dra likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...