Gå til innhold

Ugg ugg pølse med lugg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt skikkelig alenemor etter at barnefar fant kjærligheten på ny... Savner han litt, vi.. Som brukte å spise middag sammen med oss flere dager i uken.. Jeg synes det er litt skummelt. Vet ikke helt hvordan jeg skal tilnærme meg henne. Eller ytre et ønske om at vi skal ha en god tone- for det er det jeg ønsker.. Jeg vet bare at hun synes det er rart at jeg er lesbisk..

Også er det litt rart med eks svigerfamilien også.. Vi har hatt et godt forhold etter at det ble slutt.. Men, jeg tenker jo.. At hun må finne sin plass- og jeg vike litt. Vet ikke helt hvordan jeg skal opptre jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ugg ugg pølse med lugg:-) Det pleide søsteren min å si!!! Koselig å se flere som bruker det uttrykket:-)

Det er aldri lett å være i den situasjonen du beskriver..... Jeg har også vært der og jeg valgte å ta tre skritt tilbake og heller la svigerfamilien styre det.

Når det kommer nye inn i bildet så er det jo viktig at de finner sin plass og ikke føler at de må konkurrere.

Jeg endte opp med å ha et helt ok forhold til alle sammen, men har litt ekstra god kontakt med ekssvoger:-) Det å få et nært forhold til ny dame er kanskje ikke det aller enkleste, for ofte er det mye usikkerhet hos ny partner i og med at man hører til fortiden til kjæresten hennes.

Ofte er det vanskeligst for den nye og jeg tenker at det er kanskje naturlig at vi som valgte å gå også går videre uten å forvente å ha med oss alt det gamle og alle de gamle rutinene:-) Men lett er det ikke!!!

Sender deg en klem jeg og sier

Ugg ugg pølse med lugg:-D

Skrevet

Du er så klok Attpåklatten :-)™..

Jeg tenker jeg vil gjøre det samme.. Tre litt tilbake og gi henne rom til å stifte bekjentskap med hennes nye svigerfamilie. De har vært sammen en stund, men jeg tenker det må ha vært vanskelig til henne. Jeg har gitt dem et barnebarn (og det første).. Og de har fulgt meg i så mange år. Jeg vil ihvertfall ikke være vrien,eller ta for mye plass.

Nå er det jo kanskje litt spesielt også siden hun aldri behøver å føle seg truet.. Iht. meg da..

Min eks-svigerinne er jo min bestevenninne.. Men, hun er jo utelukkende glad for sin bror. (jeg og.. da)

Skrevet

Høres ut som en god plan og du er klok sjæl!

Ugg ugg:-D

Skrevet

He he he.. Ugg ugg...

Nåja.. Jeg er langt mer klokere når det gjelder andre enn meg selv;-P

Skrevet

Hehe, det er rart det der ja:-) Gjelder vel igrunn de fleste vil jeg tro!

Ugg ugg!

Skrevet

Hold dine venner nærme, men hold dine fiender enda nærmere;)

Skrevet

Vet åssen du føler det. Jeg og bf var egentlig aldri "sammen" per definisjon. Vi skled liksom alltid tilbake igjen til et nært vennskap. Dette holdt vi på etter at jeg flyttet også. (vi visste da ikke at jeg var gravid) I denne perioden før vi oppdaget graviditeten traff han ei jente og de ble etterhvert ett par.

Jeg har et godt forhold til ham (hvorfor bryte vennskapet vi hadde fordi vi fant ut at jeg var gravid..) Tror ikke foreldrene hans har visst om hu nye så altfor lenge heller. Tror jeg ved en tilfeldighet presterte å røpe det ovenfor onkelen hans i et familie selskap..trodde alle visste det...*pinlig* Jeg har et supert forhold til familien hans. Og selvom han selv ikke er nedover så ofte så har vi vært med foreldrene hans nesten en gang i uken de første ti mnd av jrs liv. Går svært sjelden mer en 14dager mellom hver gang vi treffes. Nå i sommer hadde jr overnattet hos farmor/farfar sammen med pappa. BF skulle hente kjæresten på toget og jeg skulle egentlig hente jr litt før slik at det ikke ble så masse styr med bilstoler hit og dit osv. ja vi skal skaffe oss en til som de har;) I hvertfall så presterte jeg å sove gjennom alt av vekkerklokker så rakk selvfølgelig ikke være der tidlig nok. Farmor hadde utsatt turen til hytten noen timer fordi bf ikke følte seg helt trygg på hele bilstol inn/ut biten og var hjemme når jeg kom. Bf og kjæresten kom inn (jeg har aldri truffet henne før, og hun har ikke truffet vår sønn og i tilegg er jeg dama ble gravid med hennes kjæreste i nogenlunde samme tidsrom som de traff hverandre og ble sammen) Og da de kom inn satt jeg og hans mor og lo alt vi maktet av ett eller annet tassen gjorde. Vi satt sammen på gulvet å skravlet og kosa med jr. Å dette kommer hun rett inn i... Stakkars jente.. De kunne jo både høre og se oss lenge før vi opdaget dem.. Å da tenker jeg hvor vanskelig må ikke det være da... å komme inn slik og se din kjærestes mor og hans sønn biomor sitte slik..

Jeg har helt fra starten av sagt at hun er hjertlig velkommen til å være med hit på besøk om det er slik at de er såpass seriøse. (Vi er begge enige om at jr ikke skal treffe en haug med kjærester oppigjennom) Han er veldig glad for at jeg føler det slik. Familien hans også og de kommer aldri på noe vis til å ekskludere meg eller jr. Men tenker alikevel mye over hvor vanskelig det må være for HENNE at vi er så close.. Og for en fremtidig mann i mitt liv om han skulle dukke opp..

Skrevet

Je gblir også invitert i fam.selskap til bf sine fettere ol. Har følt litt på det noen ganger og foreslo at de tok med seg jr. og dro og heller leverte ham eller jeg hentet ham etterpå, men det vil de ikke høre snakk om. Og bf tar heller ikke med seg kjæresten sin. Om han ikke vil, hun ikke vil eller at det ikke "seriøst" nok det vet jeg ikke helt. Men får jo inntrykk av at det er et forhold som kommer til å vare og at hun blir stemoren til jr en dag når jeg snakker med han om det..

jaja, vi finner vel ut av det:)

Men glad for at vi begge er enige om at jr er viktigst og at nye partnere må finne seg i at vi er gode venner og omgås som siviliserte mennesker alle sammen.

Skrevet

Jammen, det var mange tanker.. Og så kooooselig med et såå langt svar :-) Hih..

Du har mange av de samme tankene som meg.. Gid, det var flere slike.. he he :-)

Skrevet

Hehe, ja det ble visst veldig langt og... Blir så engasjert når det gjelder slike ting..

Ja, det skulle vært flere slike..;) hehe. Jeg møter ganske mange som ikke fatter å begriper hvorfor jeg er så "snill" mot bf. Hvorfor ikke?? Han har da ikke gjort meg noe.. Ja, vi ble gravide og var ikke sammen. Vi har gjort det beste ut av situasjonen og jeg syntes om jeg kan få si det at vi har gjort en jævlig bra jobb!! ;) Og skulle ønske flere både fedre,mødre og ste-foreldre kunne innse hvor viktig det er å klare å holde en god tone spes. for barnas del. Og hvor mye enklere det ville blitt for alle involverte parter om man gjorde det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...