peonererfine Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Tenker på alt fra sjalusi til stolt storesøsken...:-) Og hvor lett ble det med aktiviteter for den eldste når man har et spebarn å passe på osv. Noen med erfaringer rundt denne aldersforskjellen?
max32 Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Hun var nesten 4 år da lillebroren kom til verden. Jeg synes det gikk fint. Var jo veeeldig stor overgang fra 1. til 2 barn da. Minien ble liksom bare med på alt, ble hengende på slep:-) Var ikke noe problem.
Gjest happynewyear Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Artig du spør, blir nemlig 5 års aldersforskjell her....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 min lillesøster er 5 år yngre en meg. i starten så ba jeg om at vi kunne gi henne bort, men da lurte mamma på om jeg trodde noen ville ha henne. men det trodde jeg alselutt ikke, så jeg foreslo og henge henne ut av vinduet etter beina så jeg slapp og se henne. av en eller rannen grunn så hørte de ikke på meg. men vi ble gode venner etter vert og lekte masse sammen. sønnen min har en stebror som er 5 år eldre en han, og de er knallgode venner. han har også en halvbror som er 1 1/2 år yngre en han. men det er han og stebroren som deler rom, de elsker verandre masse.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Noen blir veldig gode venner fort, da trer ofte 4-5 åringen inn i en omsorgsrolle. Andre blir knallgode lekekamerater etter at den minste har kommet opp i kanskje 2-3 årsalder. Det blir ofte mest vanskelig når den eldste er 13-14 og den minste fremdeles forventer å få være med på alt o",)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 det må sies at min lillesøster ikke var nr 2 da men nr 4
2hærligegutter Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Vi har 5,5 år i mellom, og det har fungert veldig bra. Det er ikke noe sjalusi, bare kos og stas. Det eneste han er litt sjalu på er når besteforeldrene kommer på besøk, de skal helst bare leke med han. Men det begynner å bli bedre, nå vet jo ikke jeg hvordan det vil bli senere siden han bare er 5 mnd enda, men tror det skal gå bra. De blir vel ikke akkurat kjempe bestevenner, litt stor aldersforskjell til det. Det er 4 år mellom meg og min bror og vi var ikke bestevenner når vi var små. Syntes det var drit kjedlig å drasse på han, men de andre vennindene mine syntes det var veldig stas. Det var mye krangling og slossing. Men vi var venner og , og i dag er vi veldig gode venner og er veldig knyttet til hverandre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå