Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 ....aner dere hva dere går glipp av? I all deres travelhet og turer hit og dit så har dere aldri tid til å være sammen med den nydelige lille jenta som er deres første barnebarn. Jeg har lagt forholdene til rette, aldri sagt nei når dere har spurt om å se henne. Jeg har bedt dere hit, sagt at vi er for det meste hjemme....spurt om dere vil være med på det ene og det andre med henne. Men dere skal det ene og det andre og det er båten og det er hytta og passer aldri. En sjelden gang har dere en liten time å avse i deres travle liv. Gjerne på ettermiddagen sånn like før leggetid når jenta er trøtt og sliten etter en lang dag. Aldri en lørdag formiddag når hun er blid og opplagt og stråler og fniser..... Hele sommeren har gått nå. Dere hadde kunnet få være med henne å plaske i badebassenget, utforske sandstranden, sprelle naken under parasollen...... Dere hadde kunne bli med å trille bort til ******* og sett henne smake iskrem for første gang.....dere hadde kunnet se hvor utrolig søt hun var da hun spiste sitt første jordbær..... Dere hadde kunnet vært mennesker hun gjenkjente og var glad i. Mennesker hun ble glad av å se og strakte armer mot..... Dere hadde kunnet vært et viktig og spesielt innslag i livet hennes. Men dere har aldri tid. Dere kommer, sitter ned en liten stund og skravler i full fart og kanskje er dere en liten tur nede på gulvet og later som dere leker med henne et øyeblikk. Hun rekker ikke å tø ordentlig opp engang før dere har gått igjen. Og neste gang dere kommer innom er det så lenge siden sist at hun husker det knapt og må bli kjent med dere på nytt.... Så gratulerer alle sammen med 1 årsdagen til deres første barnebarn! Gratulerer med å ha gått glipp av stort sett hele det første året hennes. Jeg håper det dere har gjort var så viktig og ga dere så mye at det var verdt å gå glipp av alle disse fine stundene med henne,,,,,
Sannemamma Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Det er så sant så sant. Det første min svigermor sa til oss på sykehuset da hun fikk sitt første barnebarn var: "Husk vi er ikke barnevakter vi er besteforeldre!" Det er 5 år siden og de er nå blitt besteforeldre igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Jeg kjenner ei bestemor som ikke får lov å ha kontakt med barnebarnet sitt. Det er så vondt å vite at denne damen ikke får lov til å dele all kunnskapen og kjærligheten hun har til dette lille barnet. Moren hennes er rett og slett så egoistisk at hun ikke vil dele med andre enn sin egen familie. Mannen hennes har ikke mye han skulle ha sagt. Jeg ser det gjør vondt for dem begge to. HI, send dette brevet til dem! Her må visst besteforeldrene vekkes til live eller noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Det er AKKURAT som om jeg skulle sagt det selv..bare at vi har gutt da ) Det er bare dikkedikkedikk,og "var no søt ja" og så :farvel...besteforeldre meg midt på ryggen (!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Kjære deg. Det var utrolig vondt å lese, også fordi det er så gjenkjennelig. For min del har jeg gitt opp svigermor (de andre besteforeldrene til gutten min bor langt borte). Til syvende og sist er det mest synd på besteforeldre som ikke stiller opp. De aner ikke hva de går glipp av! Og som du så fint beskriver, en haug med leker og fem minutter på gulvet med en gråtende og skeptisk unge som de egentlig ikke kjenner i det hele tatt, kan ikke kalles innlevelse og omsorg. Vi vet i hvert fall hva slags besteforeldre vi selv absolutt IKKE vil bli, ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Til deg som kjenner ei bestemor som ikke får lov til å ha kontakt med barnebarnet sitt... Lurer på om du vet virkeligheten... sett situasjonen fra begge sider. Mener du at mannen ikke har noe han skulle ha sagt... enten så er han en dott eller så dreier det seg om mer enn at moren til barna bare er egoistisk!! Kan liksom ikke forestille meg at en mor nekter svigermor å se barna, bare hennes egen familie, uten at det ligger mer bak!! Vet selv hvordan det er å bli feilaktig fremstilt. håper du vet hva du snakker om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå