Gå til innhold

4 åringen min har det ikke bra.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun lider av stress mente helsesøster som vi var hos i dag. Hun reagerer med stress på at pappaen hennes jobber 2 uker borte og er 2 uker hjemme. Pga dette så tisser hun seg ut 4-5 ganger daglig, og har i det siste også begynt å bæsje seg ut. Hun har vært tørr i et år nå, og hatt kun få slike perioder. Etter at pappaen begynte å jobbe som han gjør ble det skikkelig ille.

I dag hadde jeg og hun en lang prat, og da kom det frem at hun savner pappaen så masse at hun får vondt i magen sa hun. Strigråt når vi snakket om det, men tror hun følte seg mye bedre etterpå.

Helsesøster mener at mye voksenkontakt med kun meg, uten lillesøster, når jeg er alene med barna er utrolig viktig. Også viktig at hun får mye positiv oppmerksomhet fra pappaen når han er hjemme.

Jeg jobber 50% og studerer 100% i tillegg.Barnevakt har jeg nesten null mulighet til å få tak i... Lillesøsteren legger seg kl 19, så vi har stort sett en time på kvelden der det bare er jeg og hun.Men føler liksom ikke det er nok.

Det gjør vondt i mamma hjertet mitt nå, tanken på at jenta mi ikke har det så bra er vond å svelge. Sitter her å gråter for jenta mi, vil gjøre alt for å prøve å hjelpe henne, men føler meg som en mor som har sviktet og ikke sett behovene hennes.

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men må få ut litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du har sviktet. Det ser ut til at du derimot tar utfordringen på alvor, og virkelig ønsker å gjøre alt for jenta di:-)

Jeg får ofte dårlig samvittighet for jenta mi selv på 4 år, føler at hun kommer så i skyggen av lillebror på 2 år, og magen min... Hun er liksom så selvstendig og sterk, at jeg ofte glemmer at hun også er liten og sårbar.

En time hver kveld alene med den elste høres supert ut. Jeg er sikker på at mye kan gjøres ved at hun får "egentid" med deg. Håper det løser seg for dere!!

Skrevet

huff føler med deg HI.... har det litt på samme måte.. har ei jente på 3,5 år som de siste par ukene tisser seg ut hele tiden, hun som var såå flink å gå på do før. jenta mi skifta avdeling for noen uker siden (begynte på storbarn), så har kanskje noe med det å gjøre.. og idag da jeg henta henne i bhg hadde ho bæsja seg ut, noe hun aldri bruker å gjøre! ikke tør hun å si fra til de voksne i bhg heller:(

føler også at lillesøstra hennes krever mye fordi hun er bare baby enda, og det går dessverre ut over eldste.. skulle gjerne hatt mer alenetid med henne.

er nok ikke greit for jenta di at pappan er mye vekke, håper hun vil finne seg mer til rette i den nye situasjonen snart. veldig bra at du iallefall har 1 time alene med henne hver kveld. lykke til videre:)

Skrevet

Tenker det at, det hun fikk fortelle om det kanskje allerede har hjulpet mye.

Synst du virker som en engasjert god mamma jeg.

Lykke til videre fremover.

Skrevet

Føler med deg... Har mann i lik turnus, og baby på fire uker. Treåringen min savner pappaen sin veldig, og er litt lei seg for tida ( Og også rampete og sutrete). Gjør så godt jeg kan med egentid, men er ikke alltid like lett med en liten baby som ikke sover på ettermiddagen.... Jeg håper det er fase som vil gå over ettervhert. Men egentid med eldstemann er nok viktig...

Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...