Gå til innhold

Kontroll etter MA..

Achieved my Everest79-♀2010

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej

Jag har varit på två ultralyd etter min MA som jag hade for 4 uker siden. Gynekologen sa vid førsta ultralydet att hon kunde se en blodbremme på ca 15mm och gav mej 2 cytotec for å få ut dette. Va nu på en andra kontroll å då hade blobremmen minsket til 9mm.

Testar fortfarande positivt på graviditetstesten så en hcg prøve blev tatt for å se på nivået.

Har någon här inne varit med om detsamma? E rädd att det e blodet i livmoren min som gjør att jag fortfarande tester positivt och att jag måste in på ny utskrapning.

E det vanligt med flera utskrapningar?

Vill ju att kroppen skall återhåamta sej och att jag skall få mensen men det e väll omöjligt med hcg i kroppen? Vill ju inget hellre än att bli gravid igen men just nu känns det hopplöst...

tacksam før svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei frøken...

Din historie ligner veldig på min. MA, masse kontroller og enda mer strul... Ille nok å miste, men det blir ikke bedre av alle problemene og sykehus besøkene i etterkant :-/

Blør du fortsatt? eller har rosa/brun utflod? Om det bare er blod igjen, så slipper du forhåpentligvis en utskrapning til. Jeg har ikke hørt om noen som har hatt flere på samme svangerskap. Mistenker at du fortfarande testar postivt på HCG fordet det er igjen blod etter forrige svangerskap og da er det mulig kroppen din fortsatt tror du er gravid.

Hvilket sykehus bruker du?

Vi skal nok klare å bli gravide igjen!!!! Kroppen må bare restituere seg før den begynner på igjen. Det er jo tross alt en stor påkjenning å gå svanger.... Sitter selv og stirrer på EL tester for tiden, blir litt koko av det også. Streken blir ikke tydeligere uansett hvor hardt jeg stirrer på den... Snodige greier det der ;-)

lykke til snuppa!

Håper det ordner seg snart for deg...

Oppdatering når du vet mer?

Skrevet

Var det längesen du hade MA? Å har du fått mens å så igen?

Blødde bara i 3-4 dagare etter utskrapningen och har inte haft rosa/brun utflod så blodet i livmoren min verkar vilja stanna där.. irriterande!

Jag var på Ullevål og gjorde utskrapningen, så har jag varit på kontroll hos smedsta gynekologene da Ullevål tydligen inte har etterkontroller.

Hoppas jag får telefon fra gyn imorgon med min hcg, den va på 9800 när de oppdaget MAn så har ett tal att gå utifrån.

Testade du positiv lenge etter el?

Vi ska helt klart bli gravida igen.. hoppas vi får följas åt in i 1.trimester..hade varit toppen=)

tack för positivt svar, gör att dagen känns lite lättare=)

Håll mej uppdaterad på din situation..

Kram

Skrevet

Hei igjen!

Så rart at det ikke kommer ut noe? De millimeterene må jo forsvinne på en eller annen måte... Håper de kommer med gode nyheter etter HCG testene!

Jeg var også på Ullevål, men jeg fikk etterkontroll. Tror det beror veldig på hvilken av gynekologene man får. Jeg fikk påvist MAen den 27 juni (var 12 uker på vei), men det hele var ikke over før den 19 august da de endelig gjorde en utskrapning. Har testet negativt på HCG siden midten av juli omtrent. Nå venter jeg bare på at ting skal skje, venter ikke en mens nå. Mentalt er jeg klar for å begynne på igjen... Tålmodigheten er ikke helt tilstede *sukk*...

Krysser fingrene for at HCG din har kommet ned til ett vanlig nivå igjen

Klem fra meg

Skrevet

Ja jag vet.. efter första kontrollen fick jag 2 cytotec før å drive ut det men inget hände. Ska høra med gyn när hon ringer om detta kan påverka möjligheterna att bli gravid.

Men du fick inte utskrapning direkt?

Blev du inkallad till kontroll? Tänkte vänta nu på hcg resultaten å så kanske ringa Ullevål å prata med en där, e ju de som gjort ingreppet.

Hoppas du blir gravid snabbare än ljuset och att den lille växer sej stor å stark i 9mnd!

Vi får helt enkelt hålla kontakten!

Kram

Skrevet

Ellåå,

Har du hørt noe fra gyn i dag? *spent*

Krysser fingrene for at det går rette veien med verdiene dine!

Jeg fikk Cytotec da de oppdaget det, og de satte meg opp til kontroll uken etter for å sjekke at alt var ute... Ikke at det hjalp, de trodde det bare var litt blod igjen, men det viste seg å være feil. Så det ble utskrapning mange uker senere, klønete. Jeg ringte opp dit flere ganger i tiden under og etter alt dette. Min erfaring er at de er ganske behjelpelige på KK (ved å merke: når man maser nok på dem).

EL testene blir sterkere for hver dag som går, så forhåpentligvis er det snart eggløsning. Tror ikke jeg kommer til å fremstå som riktig navla i tiden mellom EL og IKM. Litt underlig har man lov til å være når man holder på med babyprosjekter ;-)

klem fra meg

Skrevet

Nej.. telefonen ringde å ringde men det va då inte hon=( hoppas hon ringer idag, brukar ju gå fort å få hcg-resultaten då man vanligtvis ska ta den med två dagers mellanrum.

Så när du rinde KK, pratade du då med gyn eller med de på telefonbordet? Jag ringde dit ang efterkontroll å fick svar: vi gör inte det! Så jag fick henvisning från fastlegen min å ringde smestadgyn. de har varit helt supra å inte en krona har det kostat!!

Ohh.. så du har EL på gång=) ja man blir lite slitsam i de tider. Jag tänker alltid: men vi borde ha sex bara en dag till för å va säkra..hehe. Å laga-barn-sex bli lite komando sex, tur att pojkvännen e lika klar som jag..hehe.

Jag skriver en rad när jag fått den efterlängtade telefonen!

Ha en fantastisk dag.. hoppas du får knallpositivt EL-test idag!!! Ska kryssa fingrar å tår..

Kram

Skrevet

Kryssing av tær og fingre hjalp! Testen i morges var knallrød!!

Det er litt rart å tenke på at det er ett høydepunkt når man endelig får den eggløsningen... Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt det tidligere i livet,har jo forbannet den menstruasjonen i alle år, og så har det plutselig blitt fantastisk gøy... Vi kvinner er snodige!

Gubben her i huset er klar som ett egg, han stiller opp hver dag. Gjør sin "plikt" i alt dette her... Tror egentlig ikke han lider ;-) Dessuten så er han så søt når han leser i pappa-boken sin..

De gangene jeg ringte KK snakket jeg alltid med vakthavende sykepleier. Det var hun som satte meg opp til kontroll etter de 7 ukene hadde gått. Første etter-kontrollen ble satt opp den dagen jeg fikk cytotec. Noen av legene gjør det visst, og andre ikke...

Men så bra at du får hjelp på smestad! Jeg har intrykk av at det ikke er alle som får skikkelig hjelp etter en MA, så sånn sett har vi vært heldige...

Har du forresten hørt noe angående HCG i dag?

Ble langt dette!

Klem

Skrevet

Ohhh.. så bra.. då kan jag släppa upp både fingrar å tår va, börjar få kramp=)

Då vet man vad din helg skall bestå av..hehe

Så bra att mannen din e lika klar som du, tycker så synd om de som verkar slita lite med det.. ska ju va nått man båda vill och längtar efter tycker ja da.

Smestad har varit helt fantastiska och det e inte ofta ting e gratis här i Norge men dessa kontroller har då varit det fastän det varit UL och blodprov=) Ringde de igår men då sa de att det tog några dagar så ant får jag en telefon idag el måndag (hoppas jag).

E som du skriver detta med mens.. innan så var det: suck nu fick jag mensen igen medans nu e det de enda jag vill=) MEN vi får hoppas att du för två veckor sedan hade din sista mens på x antal mnd!!!!!

Blir glad av att läsa dina meddelanden.. så vi får fortsätta hålla kontakten nu tycker jag!!

Ha en fantastisk dag å helg, själv ska jag hem till Sverige=)

Kram kram

Skrevet

hehehe, kan tenke meg det var godt å slippe nå ja :-D

Jeg tror de mennene som ikke er like villige (i mangel av ett bedre ord), ombestemmer seg etterhvert. Da jeg ble gravid forrige gang, så var ikke det helt planlagt og gubben visste ikke helt om han var klar for dette. Men innen vi mistet så hadde han tenkt ut navn, barnevogn og gledet seg skikkelig. Nå er han like ivrig som meg og det er så koselig. Det er kansje første gang i historien at en mann har markert IKM i kalenderen sin ;-)

Så deilig å dra hem! hvor i sverige er du fra??

Bortsett fra sengekosen, så har vi store planer om å kjøpe ett skap og slappe av, kansje ta med sykkelen ut i skogen for å trene litt :-)

Kos deg hjemme!

Klem fra meg

Skrevet

Hallå..

Hoppas du haft en fantastisk helg, min har varit super. Skönt att komma bort från allt å bara vara med familjen.. Jag e från Arvika i Sverige så tar ju bara 2.5 timmar att köra hem=)

Har fortfarande inte hørt nått från min gynekolog, börjar bli ganska otålig känner jag. Ringde Ullevål å prata lite med dom idag å hon menade att det efter en MA kunde ta tid innan hcg gick ner och att blodet i livmoren inte skulle påverka hcg-utslaget. Om det hade varit rester skulel jag fått smärtor å börjat bløda.. får hoppas hon vet vad hon pratar om da!

Sååå.. hoppas du hade full klaff i helgen=)

Fick veta idag att min chef e gravid (40år) å att hon har termin ca samma som jag skulle, det gjorde så otroligt ont!!! Varfør får hon å inte jag?????? Svårt att styra undan de negativa tankarna alltså=)

Jaja.. blir väll vår tur snart!

Kram kram

Skrevet

Hej hej,

Helgen var festlig, dro på IKEA og kjøpte ett helt tilhengerlass med ting som nå har kommet på plass i leiligheten. Har klart å transformere leiligheten fra ett ungkars rede til en koselig leilighet :-)

Hadde litt tid til sengekos også ;-) forhåpentligvis har vi laget en liten spire!!

Det er lett å få de tankene, har merket den selv fra tid til annen... Blir lett misunnelig når andre blir gravide og de har kommet seg over de skumle 12 ukene. Tror du ikke det blir bedre når vi får ny spire?

Prøvde dere lenge før den satt forrige gang?

Så deilig å kunne dra hjem sånn =) Har du bodd lenge i Oslo??

Klem fra meg

Skrevet

Hehe.. va härligt.. e alltid oki å få satt lite femininitet på lgh=)

Jo klart det blir bra när vi e gravida igen (vilket vi kommer vara snart) å jag märker att det känns lättare å lättare för var dag men klart man blir avundsjuk!

Jag fjernet horonspiralen som jag haft i 5 år 26 januari och fick mens i mitten av mars så satt spiren i mitten av maj så gick väldigt fort. Ni då?

Jag har bott i Oslo i 8-9 år.. alltså länge=) Jag å en väninna skulle vara här en sommar när jag va 20 å så skulle jag resa jorden runt i ett år. En sommar blev 2 år men så när vi skulle resa så mötte jag min stora kärlek å ballade ur..hehe. Fick nöja mej med att hälsa på min väninna en mnd i Thailand=) Vad gör man inte för kärleken??

Bor du i Oslo?

Skrevet

Måste bara skriva.. sitter här med en blendavit graviditetstest framfør mej!! Äntligen alltså.. 5 veckor å 3 dagar tog det. Nu får vi bara vänta på mensen eller hoppas på ett positivt test om några veckor=)

Jipiiiiiii

Skrevet

Å så ringde gyn å sa att hcgn min va på 66 för en vecka sedan och att det betyder att kroppen min e tebax i rute.. jiiipppiiii=) Känns otroligt skönt å veta att nästa gång jag får ett positivt test e det för att det e en liten spire i magen min=)

Livet e härligt idag!!!

Skrevet

:D:D:D:D:D

Her var det mye godt nytt å lese!!!!! Så utrolig deilige at kroppen iallefall er tilbake til normalen!!!!! Da kan jo du også bli med i foreningen for gale testomane ;-) Skjønner godt at du er glad i dag ja!!!! og siden det gikk fort forrige gang, så går det sikkert radig denne gangen også... Optimisme er bra!!

Men ja, jeg bor også i Oslo, flyttet hit for halvannet år siden etter mange år i utlandet. Mannen og mye av familien er jo her, så det var igrunnen ett logisk valg, angrer iallefall ikke på det :-)

Forrige gang vi ble gravide var det ikke helt planlagt, så man kan si det gikk på første forsøk. Jeg gikk på p-piller, men så var det en omgangsyke eller dårlig mat (har ikke helt bestemt meg) og plutselig var det ikke en spire der gitt... Det tok ikke lange tiden før vi begynte å glede oss veldig og nedturen var stor da vi mistet. Men, sånn er livet noen ganger og hele opplevelsen har på mange måter forsterket oss som par og vi har tatt en del avgjørelser som vi ikke ville "vært klare for" ellers...

What doesnt kill you, only makes you stronger!!!

Er ved veldig godt mot i dag jeg også, spretter rundt og gliser... Aner ikke hvorfor, men det gjør alllllllllldeles ingen ting ;-)

Ha en fortsatt fin dag!!!

klæm

Skrevet

Ja..jag e sååå glad!! Obeskrivligt vad glad man kan bli av att testa negativt, ska inte se bort ifrån att det kommer en glad melding när mensen kommer åxå..hehe då vet man att man klar med det hela å kan ta nya tag (fast det gör vi ju redan).

Vart i utlandet e det du har bott?? Å vart i Oslo bor du? Själv har vi köpt oss lgh på Ensjø å stortrivs=)

What doesnt kill you, only makes you stronger e jag helt enig i.. har helt plötsligt fått se hur vi två fungerar i en krisesituation å det e betryggande å veta att min sambo ställde upp till 110% och att man faktiskt överlever. Trodde inte jag skulle ta mej ur sorgen i början men nu börjar vardagen kännas som innan, med lite mer avundsjuka för andra gravida, å det e skönt.

När e det du har ikm? Så jag kan följa med på det hela..hehe. Har börjat kryssa fingrar å tår igen för dej, bara så du vet=)

Kram kram

Skrevet

Oioi, er redd du kommer til å få krampe! IKM er ikke før den 18 og det er jo 6 og en halv dag til ;-) Har store planer om å jukse litt og teste allerede på lørdag... Kommer nok til å svi av en test eller to i denne PP, takk og lov for billigetester.no!!

Jeg har lest at man skal være ekstra fruktbar etter en MA, så det er jo ikke umulig at dere sår ett lite frø før du i det hele tatt rekker å få mensen. Krysser fingrene for deg også ;-). Det beste med å teste negativt etter å ha mistet er at man vet at det eeeeeeeeeeeeendelig er over og kan begynne på nytt, iallefall når det har vært såpass langdrygt som i våre tilfeller.

Jeg var i Sveits i omlag 5 år. Studerte og ble klok(!?!?!?!) der nede. Savner studielivet! Nå kan jeg jo ikke sove til 10 på en onsdag lengere, men men. Sånn er det å bli voksen!

Vi bor i en skoeske på Vika, det er sentralt og deilig selv om det er den minste leiligheten i historien. Vi får se om vi ikke flytter når det kommer en liten bebis :-)

Klem fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...